Σελίδα 1 από 5 123 ... ΤελευταίοΤελευταίο
Αποτελέσματα: 1 έως 20 από σύνολο 85
  1. (επάνω) - Ανάρτηση #1
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή Προσομοίωση προέντασης των στύλων της κατασκευής μεταξύ δώματος και του εδάφους

    Ένας φίλος μου μηχανικός θέλει να κάνει προσομοίωση κάνοντας προένταση στα υποστυλώματα της κατασκευής μεταξύ του δώματος και του εδάφους. Όμως δεν υπάρχει πρόγραμμα να προσομοιώνει αυτή την μέθοδο.
    Θα μας βοηθούσατε αν είχατε κάποια ιδέα που να μπορεί να γίνει διαφορετικά.
    Π.χ να βάλουμε μια πολλή μεγάλου πάχους κοιτόστρωση ή μεγάλους πεδιλοδοκούς και να κάνουμε προένταση μεταξύ βάσης και δώματος?

  2. (επάνω) - Ανάρτηση #2
    Μηχανικός
    Το μέλος CFAK δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    16.12.2011
    Αναρτ.
    242
    Εύσημα

    έδωσε
    0
    έλαβε
    53
    Αρχεία

    Λήψεις
    60
    Ανέβασε
    10

    Προεπιλογή

    Προφανώς υπάρχουν προγράμματα που προσομοιώνουν προένταση.
    Οι εναλλακτικές προσομοιώσεις που προτείνεις δεν είναι ακριβείς.

  3. (επάνω) - Ανάρτηση #3
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι ότι... δεν είναι απλή προένταση μεταξύ των δύο άκρων του υποστυλώματος. Θέλω πάνω στον ίδιο τένοντα να επιβάλω δύο διαφορετικές προεντάσεις.
    α) Η πρώτη πολύ μεγάλη προένταση να εφαρμοστεί πριν γίνει το κτίριο ( όταν είναι ακόμα οικόπεδο ) μεταξύ εδάφους θεμελίωσης και του μηχανισμού πάκτωσης ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος στα βάθη μιας γεώτρησης.
    Αυτό το κάνω για να διασφαλίσω ισχυρή πάκτωση του μηχανισμού με το έδαφος χωρίς όμως να προκαλέσω πρόσθετα φορτία στον φέροντα οργανισμό. Αφού διασφαλίσω ισχυρή πάκτωση στο έδαφος και σταθεροποιήσω την πάκτωση με ένεμα και περικόχλιο ... τότε προεκτείνω το εξέχων ελεύθερο άκρο του ιδίου τένοντα ( ελεύθερο μέσα από σωλήνα ) πάνω στο δώμα.
    β) Στο δώμα εφαρμόζω μία μικρή προένταση ( τέντωμα ) απλά για να πάρω τα μπόσικα του τένοντα και αφού γίνει αυτό τον σταθεροποιώ στο δώμα με έναν κοχλία.
    Υπάρχει η δυνατότητα να γίνει μία προσομοίωση με αυτήν την μέθοδο ?
    Δηλαδή θέλω να προσομοιώσω στο ένα άκρο του τένοντα...ισχυρή πάκτωση στο έδαφος ικανή να παραλάβει την ροπή ανατροπής του υποστυλώματος και στο άλλο άκρο αντίδραση του τένοντα στο δώμα με αρνητικό πρόσημο προς στην ροπή ανατροπής του υποστυλώματος. Κάτι σαν να θέλω να μετατρέψω όλα τα υποστυλώματα της κατασκευής σαν την μέθοδο προβολοδόμησης των γεφυρών χρησιμοποιώντας μηχανισμούς προέντασης και δευτερεύων χαλαρό βοηθητικό οπλισμό . https://encrypted-tbn3.gstatic.com/i...PBRQdP9Vg_jwv8
    Τελευταία επεξεργασία από τον χρήστη seismic : 08.06.2016 στις 23:16

  4. (επάνω) - Ανάρτηση #4
    Μηχανικός
    Το μέλος CFAK δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    16.12.2011
    Αναρτ.
    242
    Εύσημα

    έδωσε
    0
    έλαβε
    53
    Αρχεία

    Λήψεις
    60
    Ανέβασε
    10

    Προεπιλογή

    Αυτό ο τύπος προσομοίωσης που περιγράφεις φυσικά και γίνεται.
    Δεν είναι κάτι ιδιαιτέρως εξεζητημένο υπολογιστικά. Θα το χαρακτήριζα μάλλον εύκολο.
    Με καθηγητές πανεπιστημίου συνεργάζεσαι, άρα μπορείτε εύκολα να το προσομοιώσετε.

  5. (επάνω) - Ανάρτηση #5
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Ναι αλλά πως θα κάνουμε το πρόγραμμα να αντιλαμβάνεται ότι η πάκτωση είναι στο έδαφος και όχι στο πέλμα της βάσης? Πρέπει να κάνουμε επέκταση με άλλο πρόγραμμα και να το εισάγουμε στα λογισμικά του πρώτου?

  6. (επάνω) - Ανάρτηση #6
    Μηχανικός
    Το μέλος CFAK δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    16.12.2011
    Αναρτ.
    242
    Εύσημα

    έδωσε
    0
    έλαβε
    53
    Αρχεία

    Λήψεις
    60
    Ανέβασε
    10

    Προεπιλογή

    Όχι, αρκεί να χρησιμοποιήσετε ένα από τα υπάρχοντα αξιόπιστα προγράμματα της αγοράς. Sofistik, Statik, Etabs κλπ..

  7. (επάνω) - Ανάρτηση #7
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική ανάρτηση από CFAK Προβολή Ανάρτησης
    Όχι, αρκεί να χρησιμοποιήσετε ένα από τα υπάρχοντα αξιόπιστα προγράμματα της αγοράς. Sofistik, Statik, Etabs κλπ..
    Σε ευχαριστώ πολύ !

  8. (επάνω) - Ανάρτηση #8
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Φαντάζομαι ότι είναι μία μέθοδος υπολογισμού σαν να έχουμε να υπολογίσουμε έναν πρόβολο.
    Η λογική λέει ότι ... στον σεισμό όλες οι κολόνες μετατρέπονται σε προβολικά συστήματα. ( αν θεωρείσουμε ότι τα υποστυλώματα καθ ύψος δεν είναι πολλά αλλά δρούν σαν ένα ενιαίο υποστύλωμα από το ισόγειο μέχρι το δώμα )
    Ο πρόβολος για να μην αστοχήσει χρειάζεται μία πολύ ισχυρή πάκτωση μεγαλύτερη του φορτίου ροπής που κουβαλά. Στον πρόβολο αυτή η πάκτωση γίνεται στην πλάκα της κατασκευής.
    Στις κολόνες κάπου πρέπει να γίνει.... και δεν βλέπω κάτι καλύτερο από το να γίνει στο έδαφος.
    Όσο για τον οπλισμό ενός π.χ εξαόροφου προβόλου ( ή επιμήκη υποστυλώματος ) αν είναι καλύτερη η προένταση ή ο χαλαρός οπλισμός ή ο συνδυασμός και των δύο συστημάτων, αυτό έχει λυθεί από την βιβλιογραφία.
    Τελευταία επεξεργασία από τον χρήστη seismic : 14.06.2016 στις 19:53

  9. (επάνω) - Ανάρτηση #9
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Με την μέθοδο σχεδιασμού πάκτωσης των κόμβων της ανώτατης στάθμης με το έδαφος ευελπιστώ να εκτρέψω τις πλάγιες αδρανειακές εντάσεις του σεισμού σε πιο ισχυρές περιοχές της δομής από αυτές τις περιοχές που οδηγούνται σήμερα. Αυτές οι ισχυρές περιοχές έχουν την ικανότητα να προλαμβάνουν και να αποτρέπουν την εμφάνιση του στρεπτοκαμπτικού λυγισμού πάνω στον κορμό των φερόντων στοιχείων, οπότε ευελπιστώ να εμφανίζονται λιγότερες εντάσεις και αστοχίες. Ένα καλό πρόγραμμα έχει την δυνατότητα να εμφανίσει αυτούς τους δείκτες βελτίωσης της απόκρισις της κατασκευής ή πρέπει να φτιαχτεί από την αρχή ένα νέο πρόγραμμα πεπερασμένων στοιχείων με τις προδιαγραφές της ευρεσιτεχνίας?
    Τελευταία επεξεργασία από τον χρήστη seismic : 09.09.2016 στις 00:06

  10. (επάνω) - Ανάρτηση #10
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Status: Application Received in Office of Publications
    US 2013-0111828 A1
    Η πατέντα μου παίρνει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στην Αμερική . Παρατηρήστε το “Α1” δίπλα στο νούμερο, είναι η ένδειξη πως έχει γίνει το patent grand.

  11. (επάνω) - Ανάρτηση #11
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Με την μέθοδο σχεδιασμού πάκτωσης των κόμβων της ανώτατης στάθμης με το έδαφος ευελπιστώ να εκτρέψω τις πλάγιες αδρανειακές εντάσεις του σεισμού σε πιο ισχυρές περιοχές της δομής από αυτές τις περιοχές που οδηγούνται σήμερα. Αυτές οι ισχυρές περιοχές έχουν την ικανότητα να προλαμβάνουν και να αποτρέπουν την εμφάνιση του στρεπτοκαμπτικού λυγισμού πάνω στον κορμό των φερόντων στοιχείων, οπότε ευελπιστώ να εμφανίζονται λιγότερες εντάσεις και αστοχίες.

    Όπως φαίνεται στο συνημμένο υπάρχει το ανασήκωμα της βάσης του επιμήκους υποστυλώματος στην θέση D2 και το ανασήκωμα της ανώτατης στάθμης του στην θέση D1 όπου προέρχεται από την ροπή ανατροπής F που κατεβάζει το επιμήκη υποστύλωμα λόγο των αδρανειακών εντάσεων που δέχεται από τις πλάκες και τις δοκούς καθ ύψος.
    Θα ήθελα την βοήθειά σας στο εξής πρόβλημα
    Πόση πρέπει να είναι η δυναμική αντίδραση ισορροπίας ( Β ) στο δώμα στο σημείο του υποστυλώματος B1 ώστε να μην χάσει την καθετότητα το υποστύλωμα με αποτέλεσμα να έχουμε το ανασήκωμα ( D1 ) και ( D2 ) όταν οι πλάγιες αδρανειακές εντάσεις που δέχεται το υποστύλωμα είναι της τάξεως των 20 t ανά όροφο?
    Συνημμένες Εικόνες Συνημμένες Εικόνες 001.jpg‎  
    Τελευταία επεξεργασία από τον χρήστη seismic : 15.10.2016 στις 13:20

  12. (επάνω) - Ανάρτηση #12
    Μηχανικός
    Το μέλος CFAK δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    16.12.2011
    Αναρτ.
    242
    Εύσημα

    έδωσε
    0
    έλαβε
    53
    Αρχεία

    Λήψεις
    60
    Ανέβασε
    10

    Προεπιλογή

    240 t

  13. Ευχαριστούν οι:


  14. (επάνω) - Ανάρτηση #13
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Σε ευχαριστώ πολύ CFAK!
    Δηλαδή Πρεπει Β>256 t για να μην ανατραπει και να μην υπαρχει ανασηκωση


    αναλυτικα: Πρεπει Ροπες ανατροπης ητοι= 20*(12,8+9,6+6,4+3,2) <(μικρότερες) από Ροπη ευσταθειας Β*2,5 .Από δω βγαινει οτθ Β πρεπει να ναι μεγαλυτερο από 256 t για να μην ανατραπει.
    Αν κατάλαβα καλά προσθέτουμε όλα τα ύψη (12,8+9,6+6,4+3,2) = 32 m και τα πολλαπλασιάζουμε με τους τόνους X 20 t = 640 Μετά διαιρούμε το 640 με την διάσταση της βάσης που είναι 2,5 m και βγένει 640 δια του 2,5 = 256.τόνοι πρέπει να είναι η ( Β )

    Το ερώτημα που θέτω τώρα είναι το εξής Αυτή η δύναμη των 256 τόνων είναι η δύναμη εφελκυσμού που πρέπει να έχει την ικανότητα να παραλάβει ο τένοντας στο δώμα ή μήπως αυτή η δύναμη μπορεί να είναι μικρότερη διότι υπάρχουν και τα στατικά φορτία των δοκών και των πλακών που έχουν την ίδια κατακόρυφη φορά της δύναμης ( Β ) Δηλαδή μήπως πρέπει να αφαιρέσουμε τα στατικά φορτία και να πούμε 256 - μείον τα στατικά φορτία που έχουμε π.χ 100 t = 156 t θα είναι η τελική δύναμη που θα πρέπει να έχει την ικανότητα να παραλάβει ο τένοντας?
    Και κάτι ακόμα
    Στο σχέδιο η αντίδραση της βάσης ( Η ) θα πρέπει να είναι 256+τα στατικά φορτία?

    Ακόμα υπάρχει και η αντίδραση του κορμού των δοκών ως προς την ροπή ανατροπής του υποστυλώματος η οποία είναι μεγάλη έστω και αν αυτή κινείται μέσα στην ελαστική περιοχή μετατόπισης οπότε πρέπει να υπολογισθεί και αυτή η αντίδραση. Για να υπάρχει αυτή η δυνατότητα είναι απαραίτητη η προσθήκη ενός ελατηρίου στο δώμα μεταξύ του περικοχλίου και του δώματος. Βασικά η αντίδραση ( Β ) είναι μία μεγάλη βοήθεια για τις δοκούς ( ως προς τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό ) διότι παραλαμβάνει μεγάλο μέρος των εντατικών μεγεθών των ροπών από τα σώματα των δοκών. Δηλαδή όσα πιο πολλά αυξομειωμένα φορτία παραλαμβάνει η ( Β ) δύναμη τόσο μικρότερη μπορεί να είναι η αντοχή των κορμών των δοκών ως προς τις τέμνουσες.
    Τώρα θα μου πεις γιατί δεν αυξάνομαι τις διαστάσεις των δοκών και των υποστυλωμάτων μαζί και με την αύξηση του οπλισμού ώστε να έχουμε μεγαλύτερες αντοχές..... διότι όταν αυξάνουμε τις διαστάσεις και τον οπλισμό έχουμε μεγαλύτερες αδρανειακές εντάσεις... ενώ με την πάκτωση του δώματος στο έδαφος δεν αυξάνονται οι αδρανειακές εντάσεις διότι η αντίδραση ( Β ) προέρχεται από το έδαφος και απλά μεταφέρεται με τον μηχανισμό στο δώμα για να έχει αρνιτικό πρόσημο προς την ροπή ανατροπής του υποστυλώματος.
    Βασικά η μέθοδος που προτείνω συνεργάζεται άψογα με την υπάρχουσα μέθοδο ώστε μαζί να έχουν την αναγκαία απόκριση της κατασκευής ως προς τις σεισμικές φορτίσεις.
    Ευχαριστώ πολύ!
    Τελευταία επεξεργασία από τον χρήστη seismic : 16.10.2016 στις 09:28

  15. (επάνω) - Ανάρτηση #14
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Ερώτηση σε ηλεκτρονική πύλη ερευνητών https://www.researchgate.net/post/Is...aring_elements
    Ιs it possible to control the lateral torsional buckling over the body of bearing elements?


  16. (επάνω) - Ανάρτηση #15
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    H αντισεισμική πατέντα που έχω στην Ελλάδα εγκρίθηκε και στην Αμερική και θα δημοσιευτεί 10/1/2017 με αριθμό πατέντας 9,540,783.
    Συνημμένες Εικόνες Συνημμένες Εικόνες 001.jpg‎  
    Τελευταία επεξεργασία από τον χρήστη seismic : 23.12.2016 στις 20:11

  17. (επάνω) - Ανάρτηση #16
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Από έρευνα που έχω κάνει τα παρακάτω.

    Μέθοδος όπλισης σκυροδέματος της υπάρχουσας τεχνολογίας των κατασκευών καθώς και τα προβλήματα που παρουσιάζει
    Μηχανισμός Συνάφειας
    Η συνεργασία μεταξύ σκυροδέματος και χάλυβα σε μια κατασκευή από Ο.Σ. επιτυγχάνεται με τη συνάφεια. Με τον όρο συνάφεια ορίζεται η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών που παρεμποδίζουν τη σχετική ολίσθηση μεταξύ των ράβδων του οπλισμού και του σκυροδέματος που τις περιβάλλει. Οι επιμέρους μηχανισμοί της συνάφειας είναι η πρόσφυση, η τριβή και, για την περίπτωση ράβδων χάλυβα με νευρώσεις, η αντίσταση του σκυροδέματος το οποίο εγκλωβίζεται μεταξύ των νευρώσεων. Η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών αυτών θεωρείται ισοδύναμη με την ανάπτυξη διατμητικών τάσεων στη διεπιφάνεια επαφής σκυροδέματος και χάλυβα. Όταν οι τάσεις αυτές φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος επικάλυψης κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων του χάλυβα.
    Συσχετισμός Προδιαγραφών σκυροδέματος – χάλυβα.
    Από την βιβλιογραφία ξέρουμε ότι οι αντοχές του σκυροδέματος στην θλίψη είναι 12 φορές μεγαλύτερες από ότι είναι σε εφελκυσμό. Ξέρουμε ότι δεν είναι ιδιαίτερα ελαστικό υλικό όπως είναι ο χάλυβας. Ξέρουμε ότι δεν έχει ιδιαίτερες αντοχές στην διάτμηση και τις τέμνουσες όπως έχει ο χάλυβας.

    Η μέθοδος όπλισης μέσο της συνάφειας χρησιμοποιείτε από τον σύγχρονο αντισεισμικό σχεδιασμό για την αύξηση των δυναμικών χαρακτηριστικών του σκυροδέματος.
    Ωστόσο μετά από έρευνα που έκανα διαπίστωσα ότι εμφανίζονται πολλά προβλήματα τα οποία ακυρώνουν μετά από ορισμένες τιμές εντάσεων την συνεργασία μεταξύ του σκυροδέματος και του χάλυβα
    Υπάρχει η ανάγκη να εφευρεθεί μία άλλη μέθοδος όπλισης η οποία να επιτρέπει την απόλυτη συνεργασία αυτών των δύο υλικών (του χάλυβα και του σκυροδέματος )ώστε αυτά τα δύο συνεργαζόμενα υλικά να μπορούν να εξαντλήσουν στο μέγιστο ( 100% ) τις ιδιαίτερες ικανότητές τους ως προς ορισμένες φορτίσεις όπως είναι η θλίψη για το σκυρόδεμα και ο εφελκυσμός για τον χάλυβα, χωρίς η πρόωρη αστοχία του σκυροδέματος να αναιρεί τις προδιαγραφές αντοχών του χάλυβα.
    Με την μέθοδο όπλισης της συνάφειας παρατηρείται ότι ο οπλισμός του χάλυβα δεν εξαντλεί στο 100% τις πραγματικές του προδιαγραφές ως προς τον εφελκυσμό που καλείτε να αναλάβει, διότι αστοχεί πάντα πρώτο το σκυρόδεμα . Η πρόωρη αστοχία του σκυροδέματος εμφανίζεται όταν ενεργούν και άλλες εντάσεις πάνω του στις οποίες δεν εμφανίζετε να έχει και ιδιαίτερες αντοχές.
    Αυτός είναι ο λόγος όπου σε πολλές σεισμικές αστοχίες του σκυροδέματος βλέπουμε τον χάλυβα πάντα ακέραιο, τραβηγμένο έξω από το σκυρόδεμα, αλλά ποτέ κομμένο.

    Αυτή η πρωτιά της αστοχίας του σκυροδέματος σύμφωνα με την έρευνα που έκανα οφείλεται σε πολλούς ασύμμετρους παράγοντες. Τρις από αυτούς τους παράγοντες αναλύω πάρα κάτω Μετά ακολουθεί η λύση που δίνει η ευρεσιτεχνία σε κάθε ένα πρόβλημα.
    Πρώτη αιτία αστοχίας της συνάφειας του σκυροδέματος και του χάλυβα
    Ξέρουμε ότι η ελαστικότητα του σκυροδέματος και η ικανότητά του στον εφελκυσμό είναι μικρότερη αυτής του χάλυβα. Κατά το λίκνισμα του φέροντα σκελετού στον σεισμό τα φέροντα στοιχεία παρουσιάζουν τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό πάνω στον κορμό τους και αυτή η στροφή δημιουργεί την ακτίνα καμπυλότητας η οποία έχει την τάση να επιμηκύνει την μία πλευρά των στοιχείων και να συνθλίψει την άλλη τους πλευρά. Λόγο της εξωτερικής θέσεως που καταλαμβάνει το σκυρόδεμα επικάλυψης του οπλισμού έναντι του χάλυβα επάνω στο φέρον στοιχείο επιμηκύνεται περισσότερο από τον χάλυβα. Η αδυναμία όμως του σκυροδέματος επικάλυψης να ακολουθήσει αυτήν την παραμόρφωση επιμήκυνσης που δέχεται διότι δεν έχει την απαιτούμενη ελαστικότητα που χρειάζεται από την μία και η αδυναμία του από την άλλη στον εφελκυσμό που δέχεται, δημιουργεί διαφορετικές επιμηκύνσεις στα δύο συνεργαζόμενα υλικά με αποτέλεσμα την δημιουργία μικρών ρωγμών εξωτερικώς του σκυροδέματος επικάλυψης. Όταν οι τάσεις αυτές φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος επικάλυψης κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων χάλυβα με αποτέλεσμα να μην υφίσταται πια ο μηχανισμός της συνάφειας.
    Βέβαια από την βιβλιογραφία ξέρουμε ότι η μείωση των τάσεων επιτυγχάνεται με αύξηση της επικάλυψης του σκυροδέματος και μείωση της διαμέτρου των ράβδων του οπλισμού. Η αύξηση της οριακής τιμής τους επιτυγχάνεται με αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος. Η παρουσία εγκάρσιου οπλισμού (συνδετήρων) δρα ευνοϊκά περιορίζοντας το άνοιγμα των αναπτυσσόμενων ρωγμών στην διεπιφάνεια οπλισμού και σκυροδέματος.
    Δεύτερη αιτία αστοχίας της συνάφειας του σκυροδέματος και του χάλυβα
    Ξέρουμε ότι σε έναν φορέα εάν αρχίσει το φαινόμενο του λυγισμού, ο οπλισμός τείνει να επιμηκυνθεί, για να ακολουθήσει τον λυγισμό του κάθετου στοιχείου. Επειδή όμως ο χάλυβας υπόκεινται σε μεγάλες εφελκυστικές τάσεις, αντιδρά στην παραμόρφωση που του επιβάλουν τα εξωτερικά φορτία του σεισμού μέσο της συνεργασίας που έχει με το σκυρόδεμα με τον μηχανισμό της συνάφειας. Ώμος εμφανίζονται άλλοι διαφορετικοί μηχανισμοί (τύπου μοχλού) πάνω στους κορμούς των φερόντων στοιχείων οι οποίοι δημιουργούν ασύμμετρες και αντίρροπες εντάσεις σε επιμέρους σημεία του κορμού τους όπου δρα η συνάφεια με αποτέλεσμα η εντάσεις αυτές να εμφανίζουν μεγάλη αντίρροπη διαφορά δυναμικού.
    Μηχανισμοί Ένα παράδειγμα μηχανισμού αποτελεί ένας απλός μοχλός στον οποίο ένα υπομόχλιο δημιουργεί έναν μηχανισμό ο οποίος αναλόγως της θέσεώς του επί του μοχλού μπορεί να πολλαπλασιάσει την δυνατότητα ανύψωσης φορτίων με μικρή εφαρμοζόμενη δύναμη. Τέτοιοι μηχανισμοί δημιουργούνται και στα φέροντα στοιχεία ενός δομικού έργου. Αυτοί οι μηχανισμοί καταπονούν με περισσότερες φορτίσεις συγκεκριμένα σημεία των φερόντων στοιχείων της κατασκευής. Αυτό το υπομόχλιο του απλού μοχλού, πάνω στις κατασκευές είναι αόρατο αλλά υπαρκτό και δημιουργείτε όταν ένα στοιχείο του φέροντα οργανισμού έχει ταυτόχρονα περιοχές του κορμού του που παρουσιάζουν επιμέρους ελαστική και άκαμπτη συμπεριφορά. Συνήθως άκαμπτη συμπεριφορά παρουσιάζεται στα άκρα τους κοντά στους κόμβους και ελαστική συμπεριφορά στον κεντρικό κορμό των στοιχείων.
    Εκεί που συναντιέται η ελαστική συμπεριφορά του κορμού του στοιχείου με την ακαμψία του υπόλοιπου τμήματός του, δημιουργείται αυτός ο αόρατος μηχανισμός του υπομοχλίου. Αυτός ο μηχανισμός μιμούμενος τον απλό μοχλό, πολλαπλασιάζει τις εντάσεις του σεισμού πλησίον των κομβικών άκαμπτων τμημάτων του στοιχείου και για τον λόγο αυτό οι περισσότερες αστοχίες εμφανίζονται λίγο πιο μακριά από τα κομβικά τους σημεία , δηλαδή στην θέση του υπομοχλίου που ονομάζουμε κρίσιμη διατομή.
    Ας εξετάσουμε τώρα την λειτουργία αυτού του μηχανισμού που δημιουργεί από την μια η ελαστική και από την άλλη η άκαμπτη συμπεριφορά του κορμού του στοιχείου εν σχέση με τον μηχανισμό της συνάφειας ώστε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα ως προς τα προβλήματα που παρουσιάζονται .
    Βασικά ο μηχανισμός του μοχλού είναι ένα κρίσιμο σημείο αστοχίας πάνω στον κορμό των στοιχείων ( δοκού ή υποστυλώματος ) όπου σε αυτήν την περιοχή του κορμού των διαχωρίζετε η φορά των εντάσεων δημιουργώντας αντίρροπες και ασύμμετρες ροπές.Βασικά ο μηχανισμός αυτός δημιουργεί εκ φύσεως πάντα αντίρροπες ροπές και είναι το σημείο εκείνο που διαχωρίζει τις τάσεις εφελκυσμού σε δεξιές και αριστερές στην μέγιστη τιμή τους.
    Αυτός ο μηχανισμός αλλάζει την φορά των εντάσεων στην κρίσιμη περιοχή αφενός (δημιουργόντας αντίρροπες ροπές ) και αφετέρου δημιουργεί μεγαλύτερες εντάσεις στην ασθενέστερη περιοχή του κορμού των στοιχείων όπου δρα η μικρού δυναμικού αντοχή της συνάφειας. Οπότε εμφανίζονται μεγάλες εντάσεις σε περιοχές όπου η συνάφεια έχει μικρές εφεκλυστικές αντοχές εν σχέση με το άλλο τμήμα του κορμού του στοιχείου το οποίο έχει μεγαλύτερη συνάφεια και αντοχές εφελκυσμού λόγο του μεγαλύτερου μήκους του όπου δρα η συνάφεια. Αυτός ο μηχανισμός έχει σαν αποτέλεσμα να αστοχεί πρόωρα το σκυρόδεμα που ευρίσκεται από την μεριά της αδύναμης περιοχή αφήνοντας τον χάλυβα να εξοκείλει από αυτό, ακυρώνοντας τόσο τον μηχανισμό της συνάφειας όσο και τις εφεκλυστικές ικανότητες του χάλυβα που μπορεί να παραλάβει. Οπότε εδώ βλέπουμε ότι θα μπορούσαμε να έχουμε οικονομία στην ποσότητα του χάλυβα που τοποθετούμε στα υποστυλώματα αν μία άλλη μέθοδος οπλισμού εξαντλούσε 100% τις εφελκυστικές του ικανότητες.
    Παράδειγμα. Υποθέστε ότι έχουμε ένα κερί το οποίο έχει μέσα του το φυτίλι Αν το σπάσουμε με τα χέρια μας στο κέντρο θα παρατηρήσουμε ότι στο σημείο του μηχανισμού και τελικά της αστοχίας θα υποχωρήσει μεν το κερί λόγο θλίψης, αλλά το φυτίλι δεν θα τραβηχτεί από καμία πλευρά έξω από το σώμα του κεριού. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει διαφορά δυναμικού στην συνάφεια του δεξιού και αριστερού κορμού του κεριού.
    Αν όμως σπάσουμε το κερί κοντά στα άκρα του τότε θα παρατηρήσουμε το φυτίλι να ολισθαίνει και τελικά να βγαίνει από το σώμα του κεριού από την μεριά που έχει την μικρότερη συνάφεια. Εδώ ο μηχανισμός της συνάφειας είναι διπλά αδύναμος λόγο της θέσεως του μηχανισμού που αφενός δουλεύει σαν μοχλός και πολλαπλασιάζει τον εφελκυσμό προς το αδύναμο μέρος του κεριού, και από την άλλη η μικρή συνάφεια του αδύναμου μέρους του κεριού εν σχέση με την μεγάλη συνάφεια του άλλου μέρους του εξελκούν το φυτίλι εύκολα έξω από το σώμα του.
    Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στα υποστυλώματα και τις δοκούς που παραλαμβάνουν ροπές στους κόμβους. Το πρόβλημα αυτό είναι πιο έντονο στους κάτω ορόφους και περισσότερο στο ισόγειο για τον εξής λόγο.
    Τα καθ ύψος υποστυλώματα του φέροντα οργανισμού μιας πολυώροφης κατοικίας εκτείνονται από την βάση της κατασκευής μέχρι το δώμα. Η βάση του υποστυλώματος του ισογείου είναι εγκλωβισμένη μέσα στα θεμέλια του εδάφους ή των πετρωμάτων οπότε ο κορμός του υποστυλώματος κοντά στην βάση έχει μηδενική ελαστικότητα. Από την άλλη οι πάνω όροφοι έχουν πολύ μεγάλη ελαστικότητα. Λόγο αυτής της αναπόφευκτης διαφοράς ελαστικότητας και ακαμψίας πάνω στον κορμό του ιδίου υποστυλώματος δημιουργείτε μηχανισμός υποστυλώματος ( υπομόχλιο ) ένα μέτρο πάνω από την βάση.
    .
    Τελευταία επεξεργασία από τον χρήστη seismic : 23.01.2017 στις 16:51

  18. (επάνω) - Ανάρτηση #17
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Οπότε το υποστύλωμα του ισογείου σε έναν σεισμό συγκεντρώνει τις πιο πολλές καταπονήσεις ένα μέτρο πάνω από την βάση του διότι αυτό διαχειρίζεται μεγαλύτερες εντάσεις λόγο τις πολλαπλής ελαστικότητα των πάνω ορόφων και της μεγαλύτερης ακαμψίας που του επιβάλουν τα πολύ μεγάλα στατικά φορτία που παραλαμβάνει.
    Δηλαδή το κάθε ένα υποστύλωμα του φέροντα και προπαντός τα υποστυλώματα του ισογείου στον σεισμό μετατρέπονται σε έναν μοχλό για πέτρες με το υπομόχλιο να βρίσκετε πλησίον της βάσης. Αφού το υπομόχλιο διαχωρίζει τις ροπές σε δεξιές και αριστερές, στο υποστύλωμα της κατασκευής συμβαίνει το ίδιο. Δηλαδή από τον μηχανισμό του υποστυλώματος ισογείου προς την βάση έχουμε αντίθετης φοράς τάσεις από ότι έχουμε από τον μηχανισμό και πάνω.( αντίρροπες ροπές )


    Τρίτη αιτία αστοχίας της συνάφειας του σκυροδέματος και του χάλυβα
    Υποθέστε ότι τοποθετούμε ένα ράβδο από χάλυβα μέσα σε βούτυρο .Αν τραβήξουμε την ράβδο του χάλυβα με το χέρι μας το βούτυρο θα φέρει μία μικρή αντίδραση λόγο του μηχανισμού της συνάφειας που έχει με τον χάλυβα, και μετά δεν θα αντέξει το τράβηγμα και θα αφήσει το σίδερο να ολισθήσει και να εξωλκεύσει έξω από το βούτυρο. Συμπέρασμα Δεν φτάνει να έχουμε έναν ισχυρό ράβδο από χάλυβα ο οποίος να αντέχει τις τάσεις εφελκυσμού. Πρέπει και το άλλο υλικό που αγκαλιάζει τον χάλυβα να είναι αρκετά δυνατό ώστε με το μηχανισμό της συνάφειας να το συγκρατήσει μέσα του. Αν δεν είναι αρκετά δυνατό, και δέκα ράβδους να έχουμε τοποθετήσει μέσα στο βούτυρο δεν θα παρατηρήσουμε μεγάλη αύξηση στην ικανότητα παραλαβής περισσοτέρων τάσεων εφελκυσμού. Το ίδιο παρατηρείται και στα φέροντα στοιχεία μιας κατασκευής. Ο χάλυβας είναι πολύ πιο ισχυρός από το σκυρόδεμα, και δεν συνεργάζονται τόσο ώστε οι ικανότητες εφελκυσμού του χάλυβα να εξαντληθούν 100% διότι αδυνατεί το σκυρόδεμα να το συγκρατήσει μέσα του. Αυτό για μένα λέγετε ανεπάρκεια ορθού σχεδιασμού στον σημερινό σύγχρονο αντισεισμικό σχεδιασμό, και σπατάλη χάλυβα που ανεβάζει το κόστος χωρίς μεγάλο όφελος.
    Από τα τρία πάρα πάνω προβλήματα που αναφέραμε ότι εμφανίζονται κατά το λίκνισμα του σεισμού στα υποστυλώματα συμπεραίνουμε ότι υπάρχει η ανάγκη να εφευρεθεί μία άλλη μέθοδος όπλισης των κατασκευών η οποία να επιτρέπει την απόλυτη συνεργασία αυτών των δύο υλικών ώστε αυτά τα δύο συνεργαζόμενα υλικά να μπορούν να εξαντλήσουν το κάθε ένα ξεχωριστά στο 100% τις αντοχές των προδιαγραφών τους ως προς την θλίψη τον εφελκυσμό την διάτμηση και την κάμψη χωρίς η αστοχία του ενός να καταστρέφει τις προδιαγραφές του άλλου υλικού. Αλλιώς δεν έχει νόημα η αύξηση του οπλισμού αφενός και η αύξησης της διαστασιολόγησης του σκυροδέματος των στοιχείων αφετέρου, όταν το μεν πρώτο δεν μπορεί να ανταπεξέλθει λόγο του προβληματικού μηχανισμού και της αναποτελεσματικής συνάφειας , το δε δεύτερο αυξάνει τις σεισμικές αδρανειακές εντάσεις καθιστώντας αναποτελεσματική την αύξηση του σκυροδέματος των στοιχείων πάνω από ορισμένες τιμές διαστασιολόγησης.
    Λύση των τριών αναφερθέντων προβλημάτων με τον μηχανισμό της ευρεσιτεχνίας.
    Λύση της πρώτης αιτίας αστοχίας
    Με την μέθοδο του μηχανισμού της ευρεσιτεχνίας δεν υφίσταται ουδεμία συνάφεια μεταξύ του σκυροδέματος και του χαλύβδινου τένοντα λόγω του ότι αυτός περνά ελεύθερος το υποστύλωμα μέσα από μία σωλήνα πριν καταλήξει πάνω στο δώμα.
    Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην εμφανίζεται η ανάπτυξη διατμητικών τάσεων στη διεπιφάνεια επαφής σκυροδέματος και χάλυβα οι οποίες όταν αυτές φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος επικάλυψης κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων του χάλυβα.
    Αυτές οι εντάσεις που εμφανίζονται στη συνάφεια, ο μηχανισμός της ευρεσιτεχνίας τις παραλαμβάνει αλλιώς. Ξέρουμε ότι σε έναν φορέα εάν αρχίσει το φαινόμενο του λυγισμού, ο τένοντας της ευρεσιτεχνίας τείνει να επιμηκυνθεί, για να ακολουθήσει τον λυγισμό του κάθετου στοιχείου. Επειδή όμως ο τένοντας της ευρεσιτεχνίας υπόκεινται σε μεγάλες εφελκυστικές εντάσεις, αντιδρά στην παραμόρφωση που του επιβάλουν τα εξωτερικά φορτία του σεισμού σε δύο περιοχές, αυτές των δύο άκρων του. Η πρώτη περιοχή αντίδρασης του κάτω άκρου του τένοντα ευρίσκεται κάτω από την βάση όπου είναι πακτωμένος μέσα στο έδαφος στα βάθη της γεώτρησης. Η άλλη αντίδραση του άνω άκρου του τένοντα στο δώμα προέρχεται από το περικόχλιο του τένοντα που είναι βιδωμένο επάνω του περισφίγγοντας το δώμα. Το περικόχλιο αντιδρά στην ανάκληση ανόδου του δώματος κατά το λίκνισμα της κατασκευής. Αυτή η παρεμπόδιση του περικοχλίου στην άνοδο – ανάκληση του δώματος δημιουργεί θλιπτικές εντάσεις στο δώμα με αρνητικό πρόσημο τις φοράς των ροπών ανατροπής τις οποίες παραλαμβάνει εύκολα το σκυρόδεμα λόγο της αυξημένης του ικανότητας ως προς την θλίψη. Κατ αυτόν τον τρόπο οι εντάσεις του σεισμού που παραλαμβάνει ο χάλυβας και το σκυρόδεμα εκτράπηκαν και οδηγήθηκαν σε διαφορετικές περιοχές πάνω στο δώμα και μετατράπηκαν από διατμητικές εντάσεις ( που εμφανίζει η συνάφεια ) σε θλιπτικές εντάσεις πάνω στο δώμα της οποίες όμως είναι ικανό να τις παραλάβει το σκυρόδεμα δίνοντας την δυνατότητα στον χάλυβα του τένοντα να εξαντλήσει τις εφελκυστικές του ικανότητες προτού αστοχήσει προσδίδοντας μεγάλο οικονομικό όφελος, αφού τώρα θα υπάρχει η δυνατότητα με λιγότερο οπλισμό να παραλαμβάνομαι περισσότερες εφελκυστικές εντάσεις. Αν μάλιστα εφαρμόσουμε με τον μηχανισμό της ευρεσιτεχνίας μία καθοδική ένταση στο υποστυλώματα ( η οποία να είναι μέσα στα πλαίσια της επαλληλίας ) αυξάνουμε και την αντοχή του σκυροδέματος ως προς όλες τις τέμνουσες και μειώνουμε την ακτίνα καμπυλότητας του σκυροδέματος επικάλυψης εξαλείφοντας τις μεγάλες ρωγμές
    ………………………………………………………………………………………………………..

    Λύση της δεύτερης αιτίας αστοχίας ( μηχανισμός μοχλού )
    Ο τένοντας της ευρεσιτεχνίας πακτώνεται στο δώμα και εκτίνεται διαπερνώντας ενιαίος τα υποστυλώματα όλων των ορόφων καθώς και το μήκος μιας γεώτρησης κάτω από αυτά όπου υφίσταται η δεύτερη πάκτωση του τένοντα μέσα στο έδαφος. Mε τον σημερινό σχεδιασμό ο οποίος χρησιμοποιεί τον μηχανισμό της συνάφειας υφίσταται το πρόβλημα που αναφέραμε πιο πάνω διότι η διαφορά δυναμικού πρόσφυσης ( στο σημείο όπου δημιουργούνται οι αντίρροπες ροπές) είναι μεγάλη. Με την μέθοδο της ευρεσιτεχνίας αυτή η διαφορά δυναμικού των αντίρροπων ροπών δεν υφίσταται διότι.
    α) ο τένοντας δεν σταματά στην βάση αλλά εκτίνεται πακτωμένος μέσα στα βάθη της γεώτρησης οπότε το υπομόχλιο ευρίσκεται σε θέση ισορροπίας. β) Δεν υφίσταται πια διαφορά δυναμικού πρόσφυσης όπως συμβαίνει με την συνάφεια στο σημείο που δρουν οι αντίρροπες ροπές διότι οι πακτώσεις του τένοντα ευρίσκονται στα δύο άκρα του.
    Λύση της τρίτης αιτίας αστοχίας.
    Κάθε υλικό έχει διαφορετικές προδιαγραφές αντοχής ως προς τις δυνάμεις της θλίψης του εφελκυσμού και της διάτμησης. Το σκυρόδεμα έχει μικρές αντοχές στον εφελκυσμό και την διάτμηση ενώ διαθέτει μεγάλη αντοχή στην θλίψη. Με την υφιστάμενη μέθοδος της συνάφειας παρατηρείται η ανάπτυξη διατμητικών τάσεων στη διεπιφάνεια επαφής σκυροδέματος και χάλυβα οι οποίες αδυνατεί να παραλάβει το σκυρόδεμα διότι δεν είναι το είδος των δυνάμεων που μπορεί να παραλάβει. Λόγω του ότι στην μέθοδος της ευρεσιτεχνίας είναι ανύπαρκτος ο μηχανισμός της συνάφειας διότι ο τένοντας διαπερνά ελεύθερος το υποστύλωμα οι διατμητικές ακτινωτές εντάσεις που δημιουργούνται στην διεπιφάνεια σκυροδέματος χάλυβα με τον μηχανισμό της συνάφειας δεν υφίστανται. Ο μηχανισμός της ευρεσιτεχνίας και η μέθοδος εφαρμογής που χρησιμοποιεί οδηγούν τις σεισμικές εντάσεις στο δώμα και στο έδαφος. Στο δώμα ο μηχανισμός πάκτωσης καταπονεί το σκυρόδεμα του υποστυλώματος μόνο με θλιπτικές εντάσεις οι οποίες έχουν αρνητικό πρόσημο διότι παρεμποδίζουν το επικλινή ανασήκωμα του δώματος προερχόμενο από την ροπή ανατροπής. Το σκυρόδεμα είναι πάρα πολύ ικανό στην θλίψη οπότε παραλαμβάνει χωρίς κανένα πρόβλημα τις θλιπτικές εντάσεις με αρνητικό πρόσημο που το αναγκάζει να δεχθεί η μέθοδος και ο μηχανισμός της ευρεσιτεχνίας. Στο άλλο άκρο μέσα στο έδαφος ο μηχανισμός της άγκυρας δημιουργεί στην διεπιφάνεια των πρανών της γεώτρησης και των σιαγόνων της άγκυρας ακτινωτές θλιπτικές εντάσεις αυξάνοντας την τριβή και την πρόσφυση ώστε να επιτύχει ισχυρή πάκτωση. Κατ αυτόν τον τρόπο η μέθοδος της ευρεσιτεχνίας δεν καταπονεί το σκυρόδεμα με αξονικές διατμητικές τάσεις όπως συμβαίνει με την συνάφεια.
    Συμπέρασμα Η μέθοδος της ευρεσιτεχνίας έλυσε τρία σοβαρά προβλήματα τα οποία δεν επέτρεπαν στον οπλισμό του χάλυβα να εξαντλήσει στο έπακρο τις προδιαγραφές που έχει ως προς τον εφελκυσμό διότι αστοχούσε πρώτο το σκυρόδεμα. Με την μέθοδο της ευρεσιτεχνίας με λιγότερο χάλυβα επιτυγχάνουμε μεγαλύτερες αντοχές στον εφελκυσμό οπότε έχουμε μεγάλη οικονομία στον οπλισμό του σκυροδέματος. Φυσικά μεγαλώνει και η αντοχή της κατασκευής ως προς τις σεισμικές φορτίσεις.

  19. (επάνω) - Ανάρτηση #18
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση ως προς τις συνιστώσες των δυνάμεων που επιδρούν πάνω στον κόμβο ενός φέροντα για την δημιουργεία της ροπής και της αντιροπής . Αν σχεδιάσουμε ένα διάγραμμα ανάλυσης δυνάμεων ενός κόμβου όταν αυτός καταπονείται από τον σεισμό πιες θα είναι αυτές οι συνιστώσες δυνάμεις που δημιουργούν την ροπή και την αντιροπή η οποία είναι υπεύθυνη για τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό του κορμού των στοιχείων και ποιο είναι το αίτιο που τις δημιουργεί με βάση τον ευρωκώδικα?
    Τελευταία επεξεργασία από τον χρήστη seismic : 18.02.2017 στις 23:59

  20. (επάνω) - Ανάρτηση #19
    Μηχανικός
    Το μέλος CFAK δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    16.12.2011
    Αναρτ.
    242
    Εύσημα

    έδωσε
    0
    έλαβε
    53
    Αρχεία

    Λήψεις
    60
    Ανέβασε
    10

    Προεπιλογή

    Αυτό που ρωτάς, δεν βγάζει νόημα. Αν το διατυπώσεις σωστά ίσως κάποιος μπορεί να σου απαντήσει.
    Ακόμα και ερασιτεχνικά αν ασχολείσαι με τη μελέτη της στατικής, γιατί δεν αρχίζεις διαβάζοντας σχετικά βιβλία;

  21. (επάνω) - Ανάρτηση #20
    Τεχνίτης
    Εργοδηγός Δομικών Εργων
    Το μέλος seismic δεν έχει Αβατάριο

    Εγγραφή
    02.12.2009
    Περιοχή
    ΙΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
    Αναρτ.
    658
    Εύσημα

    έδωσε
    80
    έλαβε
    22
    Αρχεία

    Λήψεις
    0
    Ανέβασε
    0

    Προεπιλογή

    Καλή σου μέρα CFAK. Καλά θα ήταν να ξέρω ότι ξέρεις αλλά είναι αργά για εμένα παίρνει πολύ χρόνο και δεν καταλαβαίνω τα μαθηματικά. Βασικά θα ήθελα ένα σχεδιάγραμμα δυνάμεων της δυναμικής ανάλυσης των κόμβων ενός πλαισιωτού φορέα πακτωμένου στο έδαφος χωρίς τοιχοποιία με ανελαστική συμπεριφορά.
    Γενικά..Τις βασικές δυνάμεις που επιδρούν για να σχηματιστεί ο στρεπτοκαμπτικός λυγισμός των στοιχείων.
    Θα ήθελα να δω αν εσείς λαμβάνεται υπόψιν την ανάκληση της βάσης Κ και την ανάκληση του πάνω μέρους του υποστυλώματος Κ1 που παρατηρείται στο σχεδιάγραμμα και είναι η κύρια αιτία ( μαζί με την ελαστικότητα των στοιχείων ) της δημιουργίας του στρεπτοκαμπτικού λυγισμού

    In an earthquake, the columns lose their eccentricity and their bases are lifted, creating twisting in all of the nodes of the structure. There is a limit to the eccentricity, that is, there is a limit to the surface area of the base which is lifted by the rollover moment. To minimize the twisting of the bases, we place strong foot girders in the columns. In the large longitudinal columns (walls), due to the large moments which occur during an earthquake, it is practically impossible to prevent rotation with the classical way of construction of the foot girders.
    It is a method that uses a mechanism to pontoon nodes of higher level of constructions with earth and which dynamically deflect the lateral load of the earthquake through the vertical support elements and directs them into the ground controlling in this way the oscillation of the construction which causes torsional flexural buckling responsible for structural failures on the trunks of bearing elements.
    The reaction of the mechanism to the raising of the roof of the longitudinal column and the opposing reaction of the at the bottom part of the base, divert the lateral load of the earthquake in the strong vertical section. With this diversion of the lateral load of the earthquake to the vertical columns, the twisting of the nodes is abolished because the lateral loadings of the earthquake are 100 per cent borne along the length of the columns, so it is impossible for them to twist in their main sections.
    Συνημμένες Εικόνες Συνημμένες Εικόνες 009.jpg‎  
    Τελευταία επεξεργασία από τον χρήστη seismic : 19.02.2017 στις 18:27

Σελίδα 1 από 5 123 ... ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. LH-Λογισμική - Fespa: Άκαμπτες απολήξεις στύλων στο Fespa και στο ΡΑΦ
    Από το μέλος holouniverse στη θεματική κατηγορία Στατικά
    Απαντήσεις: 13
    Τελευταία Ανάρτηση: 20.04.2017, 19:25
  2. LH-Λογισμική - Fespa: Δεσμεύσεις μεταλλικών στύλων/δοκών για λυγισμό στο fespa
    Από το μέλος holouniverse στη θεματική κατηγορία Στατικά
    Απαντήσεις: 8
    Τελευταία Ανάρτηση: 09.09.2015, 00:05
  3. LH-Λογισμική - Fespa: Ειδική προσομοίωση
    Από το μέλος Balance στη θεματική κατηγορία Στατικά
    Απαντήσεις: 11
    Τελευταία Ανάρτηση: 10.02.2010, 17:27
  4. Ελατηριακή σταθερά εδάφους Ks - Αλληλεπίδραση Εδάφους & Ανωδομής (ΑΕΑ)
    Από το μέλος DirectionLess στη θεματική κατηγορία Εδαφοτεχνικά
    Απαντήσεις: 32
    Τελευταία Ανάρτηση: 07.01.2010, 20:58
  5. Μήκος λυγισμού στύλων
    Από το μέλος ΣτέφανοςΒ στη θεματική κατηγορία Μεταλλικά
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταία Ανάρτηση: 11.11.2009, 17:15

Τα Δικαιώματα σας

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •