Δηλαδή συνάδελφοι αν κατάλαβα καλά όλες οι δηλώσεις του 4014 που ήτανε με δόσεις (και δεν έχουν εξοφληθεί όλες - δεν υπάρχει περαίωση) πρέπει να μεταφερθούν υποχρεωτικά στον 4178 ανεξάρτητα αν έχει ήδη πληρωθεί το 30%...
Εκτυπώσιμη Έκδοση
Δηλαδή συνάδελφοι αν κατάλαβα καλά όλες οι δηλώσεις του 4014 που ήτανε με δόσεις (και δεν έχουν εξοφληθεί όλες - δεν υπάρχει περαίωση) πρέπει να μεταφερθούν υποχρεωτικά στον 4178 ανεξάρτητα αν έχει ήδη πληρωθεί το 30%...
Καλημέρα συνάδελφοι και καλή συνέχεια με τα αυθαίρετα....! Φίλε spiderman ακριβώς:
Όσοι δήλωσαν με τον 4014/2011 σε όποια φάση πληρωμής και αν βρίσκονται θα δηλώσουν εκ νέου και θα συμψηφιστεί το ποσό που ήδη θα έχουν πληρώσει. Απλά εάν κατάλαβα καλά οι δηλώσεις θα αρχίσουν να μεταφέρονται μετά από 30 μέρες και θα έχουμε ειδοποίηση για αυτό.
Επίσης και όλοι όσοι δήλωσαν με τον 3843/2010 πρέπει να υπαχθούν εκ νέου σωστά?
Δηλαδή και οι περαιωμένες του 4014/11?
Για του 3843/10 μάλλον όχι.
Θα βγάλουνε ποτέ κάτι που να είναι απόλυτα σαφές...έλεος με αυτήν την ασάφεια...
Σύμφωνα με τις §2 και §10 του άρθρου 4 της πρόσφατης (30.08.2013) Υ.Α., όσες δηλώσεις του Ν.4014/11 δεν έχουν εξοφληθεί τα πρόστιμα πρέπει να μεταφερθούν στον Ν.4178/13 και να πληρωθεί και το ποσοστό ανταπόδοσης (δεν έχει οριστεί ακόμα, θα είναι μέχρι 3% επί του παραβόλου).
Μόνο το ποσοστό ανταπόδοσης;
Από όλα τα άρθρα, αλλά και από την Υπουργική απόφαση καταλαβαίνω ότι το πρόστιμο θα υπολογιστεί με τις νέες διατάξεις.
Στα εξ αδιαιρέτου το συγκρίναμε με τους επιτρεπόμενους του οικοπέδου πχ με συντελεστή υπερβάσης δόμησης 1,00 ή 1,30. Τώρα που πρέπει να συγκριθεί με τους όρους δόμησης του ιδανικού μεριδίου, ο συντελεστής εκτοξεύεται στο 1,90.
Πως θα πω στο πελάτη ότι το πρόστιμο του διπλασιάστηκε;
Αυτό ισχύει από ότι αντιλαμβάνομαι και σΆ αυτούς που πλήρωσαν εφάπαξ 4014.
Μακάρι να κάνω λάθος.
Καλημέρα συνάδελφοι
Εαν κατάλαβα καλά, οι περαιωμένες υποθέσεις του Ν.4014/2011 (πληρωμένα πρόστιμα, κτλ) χρειάζεται να υπαχθούν στο νέο νόμο ή υπάγονται κατά βούληση του ιδιοκτήτη;
Κατά βούληση του ιδιοκτήτη.
Τον συμφέρει όμως από τη στιγμή που ο Ν.4014/11 κρίθηκε αντισυνταγματικός.
Όχι ότι δεν είναι πιθανό το ίδιο να συμβεί και με τον Ν.4178/13!
Άλλωστε, οι ενημερωμένοι αγοραστές ακινήτων ζητούν πλέον τακτοποίηση με τον Ν.4178/13.
Δίνει τη δυνατότητα για "νομιμοποίηση", ορθότερα για οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, ακόμα και για μη σύννομα!
Σ' ευχαριστώ συνάδελφε
Σας παρακαλώ πολύ αν κάποιος συνάδελφος γνωρίζει, ας απαντήσει.
α) Έχω κάνει υπαγωγή αυθαιρέτων τμημάτων σε ακίνητο (με τα αντίστοιχα παράβολα & αμοιβή μηχανικού) τον 11/2011. Τότε είχαμε συναποφασίσει με τον ιδιοκτήτη να εκδώσουμε Ο.Α.
Σήμερα με τον 4178/13 είναι ευμενέστερος ο υπολογισμός. Μπορώ να μήν τροποποιήσω την Ο.Α., αλλά να υπολογίσω το πρόστιμο και να αφαιρέσω τα παράβολα που ήδη έχω πληρώσει.
β) Αν μπορεί να υπαχθεί στον 4178/13 τμήμα κτιρίου (Ξεμπαζωμένο υπόγειο με αλλαγή σε κύρια χρήση και Υ.Υψους) και οι 1ος, 2ος και σοφίτα που είναι σύννομα να τροποποιηθούν με Ο.Α.
α) αυτό νομίζω ότι μπορεί να γίνει. Η άδεια δόμησης τι τροποποίηση θα χρειαστεί;
Δήλωση υπαγωγής στον 4014 η οποία ήταν σε οριστική υπαγωγή με εξοφλημένα όλα τα πρόστιμα, την γύρισα με αίτηση σε προσωρινή για να διαγράψω ένα αρχείο και με την δημοσίευση του 4178 έμεινε σε προσωρινή υπαγωγή....(τι γίνεται τώρα?) επιπλέον έχει εκδοθεί και η βεβαίωση με 4014 η οποία έχει ισχύ 2 μηνών και από όσο ξέρω σκόπευαν να προσχωρήσουν σε σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών τον Σεπτέμβρη.....μπορούν να κάνουν χρήση αυτής εφόσον είναι σε ισχύ??
να ρωτησω κατι:
σε περιπτωση που οριστικοποιηθηκε δηλωση του 4014, με αποδειξη παλαιοτητας υπευθυνη δηλωση ιδιοκτητη.
τωρα που κριθηκε αντισυνταγματικος ο 4014, πρεπει να αλλαξουμε και τις οποιες δηλωσεις ειχαν ως αποδεικτικο παλαιοτητας, μια υπευθυνη δηλωση ιδιοκτητη?
ή το ποταμι δεν γυριζει πισω? χαχα
Η διάταξη αυτή είχε κριθεί αντισυνταγματική πριν κριθεί αντισυνταγματικός όλος ο νόμος.
Θεωρώ ότι πρέπει να αλλαχθούν όλες οι δηλώσεις και η παλαιότητα να αποδεικνύεται όπως ορίζει ο Ν.4178/13.
και σε περιπτωσεις υπογειων, αλλαγων χρησεως κλπ, τι δικαιολογητικο βαζατε...?
Εμ εδώ είναι που αυξάνονται τα πρόστιμα
Επειδή ακριβώς η "παλαιότητα" της αλλαγής χρήσης δεν αποδεικνύεται στην πράξη, φοβάμαι ότι τα υπόγεια που άλλαξαν χρήση δεν θα δηλώνονται πλέον.
Θα δηλώνεται μόνο ως λοιπή παράβαση η μη εφαρμογή της διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου.
Πώς αντιλαμβάνεται κάποιος ότι η χρήση ενός υπογείου έχει αλλάξει;Μόνο και μόνο από την ύπαρξη της κουζίνας ή/και λουτρού.
Ε, ξηλώστε την κουζίνα και το λουτρό και σας δίνω τη βεβαίωση για να το πουλήσετε το σπίτι.
Ο νέος ιδιοκτήτης ας κάνει ό,τι θέλει.
Σε αυτές τις περιπτώσεις έχει ισχύ το αρ. 7 που λέει:
Συνεπώς, σώζονται και οι αλλαγές χρήσεις υπογείων ή ακόμη και το κλείσιμο των ΗΧ.Παράθεση:
"Πέραν της αεροφωτογραφίας για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής, ο χρόνος της αλλαγής χρήσης αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής στο οποίο αναφέρεται το ακίνητο και η χρήση όπως περιγράφονται κατά την υπαγωγή.
Το αποδεικτικό έγγραφο υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα και αναφέρεται στην τεχνική έκθεση Μηχανικού. Σε περίπτωση μη υποβολής εγγράφου της φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής λαμβάνεται ως χρόνος αλλαγής χρήσης η 1.1.2004."
για να καταλαβω, κανεις εδω μεσα δεν απεδειξε παλαιοτητα με υπευθυνη δηλωση?
Και βέβαια απέδειξα με υπεύθυνη δήλωση, αλλά τώρα τί κάνουμε σε μια τέτοια περίπτωση π.χ. υπογείου?
Σωστό αυτό, αλλά σε περιπτώσεις αλλαγής χρήσης σε υπόγεια προ του 2004, δεν έχουμε την έκπτωση του 20% λόγω παλαιότητας.
Ενημέρωση του ιδιοκτήτη και διόρθωση του προστίμου.
Δεν μπορούμε να είμαστε μάντεις για το ότι θα γινόταν προσφυγή στο ΣτΕ το όποιο θα έκρινε αντισυνταγματική την εν λόγω διάταξη αλλά κι όλον τον Ν.4014/11!
λεω κι εγω...προς στιγμην αισθανθηκα εξωγηινος...
θεωρω οτι οσες ειναι σε οριστικη υποβολη, δεν θελουν κατι...μην σκαλιζουμε τα προηγουμενα.
οι σε προσωρινη υπαγωγη οτι λεει ο χαρης.
απο την αλλη, καπου διαβασα οτι αν καποιος, με οριστικη υποβολη στον 4014, θελησει βεβαιωση, θα πρεπει (ακουσον ακουσον) να ενταχθει στον 4178, δλδ να κανει δηλωση κανονικα (και να πληρωσει την οποια διαφορα προκυψει).
με αλλα λογια, σου λενε οτι ουσιαστικα με τον 4014 δεν τακτοποιησες, πρεπει να το κανεις ξανα...(προφανως λογω αντισυνταγματικοτητας του 4014)
μεσα απο ολα αυτα, φαινομαστε σε καποιους ισως ασχετοι και εμεις ως μηχανικοι και διερωτωμαι:
οι γηραιοτεροι, μεγαλυτερο μπουρδελο (ως εποχη) στο επαγγελμα μας εχει περασει ποτε απο την κακομοιρα την ελλαδα?
Και μόνο το γεγονός ότι επιστήμονες μηχανικοί ασχολούμαστε με τέτοια θέματα είναι ξεπεσμός.
Πολύ δε φοβάμαι, ότι και ο νέος νόμος (4178/13) θα κριθεί αντισυνταγματικός, λόγω της μεταφοράς δόμησης που έχει κριθεί και στο παρελθόν ως αντισυνταγματική.
τελικα αυτο με 30/9 για τα σχεδια των οριστικων ισχυει? ξερει κανεις κατι παραπανω?
στον 4014 αν περνουσαν 2 μήνες δεν σε άφηνε το σύστημα να βγάλεις βεβαίωση, και έκανες νέα δήλωση χωρίς να συμπληρώσεις Φ.Κ. και εξεδιδες βεβαωση μηχανικού.
τώρα στον 4178, εάν έχεις περαιώσει με 4014, (ότι και να έχεις κανει με παλαιότητες και συγκυριότητες αγνωόντας τα ιδανικά μερίδια δόμησης και κάλυψης με % συνιδιοκτησίας) πρεπει αναγκαστικά να υποβάλλεις νεα δήλωση. γιατί όμως να υποβάλεις πάλι Φ.Κ. με αυθαιρεσίες? βεβαιώνεις ότι "δεν έχουν εκτελεστεί αυθαιρετες κατασκευές καθ'υπερβαση δόμησης, καλυψης & ύψους..." τι νόημα έχει να ξαναμπείς στα Φ.Κ. και να διορθώνεις και να προσθέτεις προστιμα? δινεις βεβαίωση, γίνεται η μεταβίβαση...
-έχω συνηδιτοποιημένους νομικά ιδιοκτήτες που έχουν πληρώσει ένα σωρό χρήματα από την αρχή με 3843, ύστερα συμπληρώσεις με 4014 για ξεμπαζώματα και διαμερισματώσεις, και τώρα καλόύνται να ξαναπληρώσουν για τα ιδανικά μερίδια?
με ρίσκο βέβαια να βγεί παλι αντισυνταγματικος...
Δηλώσεις σε προσωρινή υπαγωγή όπου έχουν εξοφληθεί όλα τα πρόστιμα και γενικά είναι όλα τα στοιχεία σωστά και το μόνο που λείπουν είναι τα υπόλοιπα δικαιολογητικά, τα οποία βλέπω ότι μπορώ να τα ανεβάσω, μπορούν να περάσουν σε ολοκληρωμένη υπαγωγή; Δεν υπάρχουν υπόλοιπα προστίμου που πρέπει να εξοφληθούν, έτσι ώστε να συμψηφησθεί με τα παράβολα του 4178, ξέρει κανείς τι μπορεί να γίνει;
ανεβάζεις κανονικά τα αρχεία σου, και όταν (μετα απο 30 μερες ) περάσει αυτόματα η δήλωση στον 4178 περαιώνεις σύμφωνα με τις διατάξεις του 4178.-οχι ότι είναι και σίγουρο..
Η δήλωση ν. 4014 ήταν ολοκληρωμένη,το πρόστιμο πληρωμένο εφάπαξ και είχε εκδοθεί και η βεβαίωση, όμως ύστερα από αίτηση δική μου στο σύστημα του τεε απλά για να γίνει διαγραφεί ενός αρχείου προκειμένου να μην υπάρχουν δύο στην ίδια ενότητα π. χ. τεχνική έκθεση η σωστή και η λάθος, η δήλωση γύρισε σε προσωρινή μόνο για αυτόν τον λόγο χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα σε αυθαιρεσίες,τετραγωνικά και σύνολο προστίμου,και έτυχε να πέσει πάνω στην αλλαγή του συστήματος για τον καινούργιο νόμο 4178, όπου στο παγωμένο σύστημα του τεε όσο αναφορά τις δηλώσεις ν.4014 φαίνεται σε προσωρινή (τα αρχεία για τις δηλώσεις του ν4014 μπορούν να κατατεθούν μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου 2013)........όλα αυτά φαίνονται και στο σύστημα του τεε το οποίο
καταγράφει κάθε κίνηση της δήλωσης .
Αρα ουσιαστικά η δήλωση είναι όντως ολοκληρωμένη άσχετα αν αυτή την στιγμή φαίνεται σε προσωρινή υπαγωγή στο σύστημα του ΤΕΕ το οποίο ξαναλέω καταγράφει κάθε κίνηση της δήλωσης και έτσι φαίνεται ότι η επιστροφή σε προσωρινή υπαγωγή της συγκεκριμένης δήλωσης έγινε μόνο για να διορθωθεί το λάθος αρχείο που είχε ανέβει στα αρχεία των δικαιολογητικών , κάτι για το οποίο υπήρχε οδηγία να κάνουμε προκειμένου να μην υπάρχουν ανεβασμένα λάθος αρχεία .
Ρωτάω λοιπόν αν μπορεί να γίνει χρήση της εκδοθείσας βεβαίωσης εφόσον είναι σε ισχύ και αν θα προβλεφθεί ώστε να διορθωθεί η κατάσταση υπαγωγής τέτοιων δηλώσεων-περιπτώσεων στο σύστημα ...???
σε πρώτη ερώτηση που έστειλα στο Υπεκα πήρα την εξής απάντηση από το γραφείο κοινού :
<< Εφ' όσον τη γυρίσατε σε προσωρινή, πώς είναι ολοκληρωμένη;
Πρέπει να υπαχθείτε στο ν. 4178/13 και να μη χρησιμοποιήσετε τη βεβαίωση που
έχετε τυπώσει >>
( δηλαδή δεν έχει σημασία το πως και το γιατί γύρισε σε προσωρινή με βάσει τις αιτήσεις που κάναμε..???? )
Απόφαση - 2254 (ΦΕΚ-2184/Β/5.9.2013)
Άρθρο 4
Διεκπεραίωση των υπαγωγών που έχουν πραγματοποιηθεί με προγενέστερες του παρόντος διατάξεις.
2) Δηλώσεις που έχουν υπαχθεί και ολοκληρωθεί, κατά τις διατάξεις του Ν.4014/2011, υπάγονται, μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου, στις διατάξεις του Ν.4178/2013, μέχρι και την καταληκτική ημερομηνία που προβλέπεται.**
Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά, από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ.
Τα στοιχεία της δήλωσης, οι πληρωμές, καθώς και, τα ήδη υποβληθέντα σχέδια, μεταφέρονται σε νέα δήλωση, τα στοιχεία της οποίας, συμπληρώνονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4178/2013, όπου απαιτείται.
Από το πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, εκδίδεται νέα πράξη ολοκλήρωσης της υπαγωγής, κατά τις διατάξεις του Ν.4178/2013, μετά την καταβολή του ποσοστού ανταπόδοσης, κατά τα οριζόμενα στην παρ.8 του άρθρου 10 του Ν.4178/2013
**(18) μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος.
4) ……………………………………………………………………………………………………..
Σε κάθε περίπτωση, για την έκδοση πράξεων υπαγωγής, ή, την έκδοση βεβαιώσεων, υποβάλλεται αίτημα, μέσω του πληροφοριακού συστήματος, για την μεταφορά των στοιχείων της δήλωσης, και, την έκδοση πράξεων , σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4178/2013 και, κατά ειδικότερα που ορίζονται στην παρούσα
9) Με βάση τις ανωτέρω παραγράφους, οι πραγματοποιηθείσες πληρωμές, βάσει των διατάξεων του Ν.4014/2011, μεταφέρονται αυτόματα ως έχουν, κατά την υπαγωγή τους στις διατάξεις του Ν.4178/2013. Ως εκ τούτου, απαγορεύεται η εισαγωγή τους προς συμψηφισμό, στο πεδίο που προορίζεται αποκλειστικά, για την εισαγωγή ποσών, που καταβλήθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του Ν.4014/2011
10) Ως ημερομηνία υπαγωγής, κατά την παρ.1 του άρθρου 21 του Ν.4178/2013, των υπαρχουσών δηλώσεων του Ν.4014/2011, λογίζεται, η ημερομηνία ολοκλήρωσης της σχετικής ηλεκτρονικής αίτησης.
3) ………………………………………………………………………………………………………………
Μετά την πληρωμή του ποσοστού ανταπόδοσης, η καταβολή του υπολοίπου του ενιαίου ειδικού προστίμου, καθώς και, η ολοκλήρωση της διαδικασίας, υπόκειται στις διατάξεις του Ν.4178/2013 και, της παρούσας.
13) Στις περιπτώσεις, που έχει εξοφληθεί μέσω μηνιαίων ή τριμηνιαίων δόσεων, τουλάχιστον το 30% του ενιαίου ειδικού προστίμου, των δηλώσεων του Ν.4014/2011, εφαρμόζεται αυτόματα η έκπτωση 10%, κατά τη διαδικασία μετάβασης
εχουμε τιποτα νεοτερο με τις 30/9???
N-4178/13 (ΦΕΚ-174/Α/8-8-13)
ΑΡΘΡΟΝ-30Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α
6) Για τις πράξεις υπαγωγής κατά τις διατάξεις του ν. 4014/2011, τα δικαιολογητικά στοιχεία και σχέδια, της υπΆαριθμ.41498/2011 κ.υ.α.(Β΄2167), δύνανται να υποβληθούν, έως την καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής που προβλέπεται στον παρόντα νόμο.**
**(18) μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος
Απόφαση - 2254 (ΦΕΚ-2184/Β/5.9.2013)
Άρθρο 4
Διεκπεραίωση των υπαγωγών που έχουν πραγματοποιηθεί
με προγενέστερες του παρόντος διατάξεις.
3) Δηλώσεις που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.4014/2011, και δεν έχουν ολοκληρωθεί, υπάγονται στις διατάξεις του Ν.4178/4014, προκειμένου να ολοκληρωθούν.
Για την μεταφορά των στοιχείων, και, την έκδοση των σχετικών πράξεων υπαγωγής, και, βεβαιώσεων, απαιτείται αίτηση του ενδιαφερομένου, μέσω του εξουσιοδοτημένου μηχανικού, στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ. Τα στοιχεία της δήλωσης, οι πληρωμές, καθώς και, τα ήδη υποβληθέντα σχέδια, μεταφέρονται αυτομάτως σε νέα δήλωση, η οποία συμπληρώνεται, όπου απαιτείται, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4178/2013.
Μετά την πληρωμή του ποσοστού ανταπόδοσης, η καταβολή του υπολοίπου του ενιαίου ειδικού προστίμου, καθώς και, η ολοκλήρωση της διαδικασίας, υπόκειται στις διατάξεις του Ν.4178/2013 και, της παρούσας.
4) ……………………………………………………………………………………………………..
Σε κάθε περίπτωση, για την έκδοση πράξεων υπαγωγής ,ή, την έκδοση βεβαιώσεων, υποβάλλεται αίτημα, μέσω του πληροφοριακού συστήματος, για την μεταφορά των στοιχείων της δήλωσης, και, την έκδοση πράξεων , σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4178/2013 και, κατά ειδικότερα που ορίζονται στην παρούσα
13) Στις περιπτώσεις, που έχει εξοφληθεί μέσω μηνιαίων ή τριμηνιαίων δόσεων, τουλάχιστον το 30% του ενιαίου ειδικού προστίμου, των δηλώσεων του Ν.4014/2011, εφαρμόζεται αυτόματα η έκπτωση 10%, κατά τη διαδικασία μετάβασης
προσθετει κατι καινουργιο που δεν ξερουμε?
Η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών στοιχείων και σχεδίων της (β) φάσης του ν.4014/11, ρυθμίζεται στον ν.4178/13, από την παρ.6 του αρθ.30.
6)Για τις πράξεις υπαγωγής κατά τις διατάξεις του ν. 4014/2011, τα δικαιολογητικά στοιχεία και σχέδια, της υπΆαριθμ.41498/2011 κ.υ.α.(Β΄2167), δύνανται να υποβληθούν,έως την καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής που προβλέπεται στον παρόντα νόμο.**
**(18) μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος
Επομένως αντίστοιχη προθεσμία του ν.4014/11, καταργείται αυτοδίκαια. (παρ.1 του αρθ.30 του ν.4178/13)
1.Από τη δημοσίευση του παρόντος,κάθε διάταξη που ρυθμίζει ζητήματα του παρόντος νόμου, καταργείται αυτοδικαίως,με την επιφύλαξη των οριζομένων στον παρόντα νόμο.
Κατά συνέπεια τα δικαιολογητικά στοιχεία και σχεδία της (β) φάσης του ν.4014/11, για υπαγωγές, που πριν την δημοσίευση του ν.4178/13 εχει εξοφληθεί το ενιαίο ειδικό πρόστιμο, μπορούν να υποβληθούν εως τις 6/2/2015, για όποιον δεν θα προβεί σε μεταφορά-υπαγωγή στον ν.4178/13 καθόλου, η έστω, έως την ανωτέρω καταληκτική ημερομηνία.
Φήμες λένε ότι ενώ όπως γράφει ο GTS ο χρόνος υποβολής λήγει στους 18 μήνες από τη δημοσίευση του Ν.4178/13, θα βγει υπουργική απόφαση που θα τον μεταθέσει νωρίτερα, στον Φεβρουάριο 2014.
Φήμες! Άρα άνευ ουσιαστικής αξίας.
Δεν είναι ακριβώς φήμες. (ΦΕΚ 2184/5-9-2013)8-8-2013 + 6 μήνες = 8-2-2014Παράθεση:
Άρθρο 2Διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών για την περαίωση της διαδικασίας
1. Ο μηχανικός υποχρεούται μέσα σε διάστημα έξι (6) μηνών από την πληρωμή του παραβόλου να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών.
Επίσης, στην ίδια Υ.Α. (αρ.1 παρ.3):
Επειδή όμως για τις δηλώσεις του 4014 που θα μεταφερθούν στον 4178 η ημερομηνία καταβολής του παραβόλου έχει παρέλθει, σαν ημερομηνία υπαγωγής λογίζεται: (αρ. 5)Παράθεση:
3. Η πληρωμή του παραβόλου και του ποσοστού ανταπόδοσης διαπιστώνεται αυτόματα με την διαβίβαση ηλεκτρονικών αρχείων από τα συμβεβλημένα Τραπεζικά Ιδρύματα πληρωμών. Εφόσον εξοφληθούν το παράβολο και το ποσοστό ανταπόδοσης η δήλωση αποκτά αριθμό πρωτοκόλλου, μονοσήμαντο − μοναδικό αριθμό ηλεκτρονικής ταυτοποίησης και επιπλέον κωδικούς πληρωμής που αποτελούν απαραίτητο στοιχείο για την πληρωμή του ενιαίου ειδικού προστίμου. Ως ημερομηνία υπαγωγής της δήλωσης θεωρείται η ημερομηνία καταβολής του παραβόλου.
Παράθεση:
10. Ως ημερομηνία υπαγωγής κατά την παρ.1 του άρθρου 21. του Ν. 4178/2013 των υπαρχουσών δηλώσεων του Ν. 4014/2011 λογίζεται η ημερομηνία ολοκλήρωσης της σχετικής ηλεκτρονικής αίτησης. Ειδικότερα, τα στοιχεία των δηλώσεων κατά τις διατάξεις του Ν. 4014/2011 με ληξιπρόθεσμες οφειλές ή σε αρχική υποβολή με πληρωμένο παράβολο μεταφέρονται υποχρεωτικά στις διατάξεις του Ν. 4178/2013 μέσα στο πρώτο εξάμηνο εφαρμογής του Ν. 4178/2013.
Ευχαριστώ Νίκο, μου είχε διαφύγει εντελώς.
1)Στην ανάρτηση (#32), κάνω αναφορά στην προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών στοιχείων και σχεδίων της (β) φάσης του ν.4014/11, για υπαγωγές, που πριν την δημοσίευση του ν.4178/13 εχει εξοφληθεί το ενιαίο ειδικό πρόστιμο, για όποιον δεν θα προβεί σε μεταφορά-υπαγωγή στον ν.4178/13 καθόλου.
Επι πλέον, αξίζει να σημειώσουμε τα παρακάτω
Α) Για τα αυθαίρετα αυτά ισχύει
α) αναστολή επιβολής κυρώσεων για τα υπόλοιπα 28 χρόνια
(παρ.1α και 11 του αρθ.24 του ν.4014/11)
β) διαγραφή βεβαιωμένων προστίμων αυθαιρέτων
(παρ.8 του αρθ.30 του ν.4178/13) και
γ) διαγραφή βεβαιωμένων ασφαλιστικών εισφορών (Ι.Κ.Α. κ.λ.π.),φόρων,τελών και προστίμων
(παρ.8 του αρθ.24 του ν.4178/13)
Β) Τα αυθαίρετα αυτά, υπόκεινται σε ασφυκτικούς περιορισμούς και απαγορεύσεις, με την διάταξη του εδαφ.(β)της παρ.4 του αρθ.4 της Υ.Α.2254/13.
"Σε κάθε περίπτωση, για την έκδοση πράξεων υπαγωγής, ή, την έκδοση βεβαιώσεων, υποβάλλεται αίτημα μέσω του πληροφοριακού συστήματος, για την μεταφορά των στοιχείων της δήλωσης, και, την έκδοση πράξεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4178/2013 και,κατά ειδικότερα που ορίζονται στην παρούσα."
Κατά συνέπεια
α) Δεν μπορούν να είναι αντικείμενο δικαιοπραξιών μεταβίβασης η σύστασης εμπράγματου δικαιώματος.
Αυτό προκύπτει επι πλέον και από την διάταξη της παρ.2ζ του αρθ.1 του ν.4178/13
"ζ) που έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου ή έχει καταβληθεί ποσοστό 30% του συνολικού ποσού προστίμου ή του σχετικού παραβόλου,εφόσον ορίζεται κατά τις διατάξεις του παρόντος και κατά τις διατάξεις του ν. 4014/2011 και υπό τις προϋποθέσεις του παρόντος νόμου (Α΄ 209)"
β) Δεν μπορούν να εκδοθούν γι αυτά διοικητικες πράξεις και
βεβαιώσεις
- παρ. 2,3,7,του αρθ.24 του ν.4178/13
- παρ. 4,5,6,12,13,του αρθ.25 του ν.4178/13
Γ) Τέλος, στερούνται της δυνατότητας να αποκτήσουν τίτλο
"εξαίρεσης από την κατεδάφιση" των κατηγοριών 1,2,3,4, του αρθ.9 του ν.4178/13.
2) Η ανάρτηση (#34) αναφέρεται στις ρυθμίσεις της Υ.Α.2254/13, που αφορούν στις προθεσμίες υπαγωγής στον ν.4178/13 των υπολοίπων περιπτώσεων, δηλ.
α) νέα υπαγωγή αυθαιρέτου στον ν.4178/13
β) υποχρεωτική μεταφορά-υπαγωγή στον ν.4178/13, δηλώσεων του ν.4014/11 με υπόλοιπο προστίμου προς πληρωμή(εμπρόθεσμο η ληξιπρόθεσμο)
(παρ.3 του αρθ.4 της Υ.Α.2254/13)
γ) εκούσια μεταφορά-υπαγωγή στον ν.4178/13, δηλώσεων του ν.4014/11 με εξοφλημένο το σύνολο του προστίμου πριν την δημοσίευση του ν.4178/13, είται έχουν υποβληθεί είται όχι, τα δικαιολογητικά στοιχεία και σχέδια της (β)φάσης του ν.4014/11.
Έχεις δίκιο! Συνοψίζω:
α) Δηλώσεις του 4014 που δεν έχουν ολοκληρωθεί, τα προς υποβολή δικαιολογητικά δύναται να υποβληθούν έως την καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής του 4178 (18μηνο) μέσα από τη φόρμα εισαγωγής του 4014. (4178/αρ.30/παρ.6)
β) Οι παραπάνω δηλώσεις, προκειμένου να ολοκληρωθούν, υπάγονται στον 4178, μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου, εντός 18μηνου. Τα στοιχεία της δήλωσης, τα σχέδια, οι πληρωμές κλπ μεταφέρονται αυτομάτως σε νέα δήλωση και συμπληρώνονται ανάλογα (ΥΑ2254/αρ.4/παρ.3). Αυτομάτως, με την υπαγωγή τους στον 4178, ο χρόνος υποβολής των δικαιολογητικών γίνεται 6μηνο.
β) Δηλώσεις του 4014 που δεν έχουν ολοκληρωθεί όταν μεταφερθούν στον 4178, τα δικαιολογητικά υποβάλονται εντός 6μήνου από την ημερομηνία μεταφοράς. (ΥΑ2254/αρ.2/παρ.1)
γ) Δηλώσεις του 4014 που έχουν ολοκληρωθεί, υποβάλονται στον 4178 μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου -εντός 18μηνου. Τα στοιχεία της δήλωσης, τα σχέδια, οι πληρωμές κλπ μεταφέρονται σε νέα δήλωση και συμπληρώνονται ανάλογα (κατηγοριοποίηση αυθαιρεσιών φαντάζομαι) με ενδεχόμενη αναπροσαρμογή του προστίμου.:S
Τα μεταφράζω σωστά; Γιατί μας κάνουν μπαλάκι ανάμεσα σε νόμους, άρθρα και παραγράφους;
Υποθέσεις του ν.4014/11
1)Μη εκκρεμείς υποθέσεις του ν.4014/11 εκτός του ν.4178/13
α) ¨3. Εκκρεμείς υποθέσεις, διεκπεραιώνονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.¨(παρ.3-αρθ.30-ν.4178/13)
β) ¨6. Για τις πράξεις υπαγωγής κατά τις διατάξεις του ν. 4014/2011,τα δικαιολογητικά στοιχεία και σχέδια, της υπΆαριθμ.41498/2011 κ.υ.α.(Β΄2167), δύνανται να υποβληθούν, έως την καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής που προβλέπεται στον παρόντα νόμο.¨ (παρ.6-αρθ.30-ν4178/13)
γ) Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι, οι υπαγωγές στον ν.4014/11 για τις οποίες έως την δημοσίευση του ν.4178/13 έχει εξοφληθεί το σύνολο του ενιαίου ειδικού προστίμου, δεν θεωρούνται εκκρεμείς υποθέσεις κατά τον ν.4178/13για να διεκπεραιωθούν υποχρεωτικά με τον ν.4178/13,εκ της μη υποβολής των δικαιολογητικών στοιχείων και σχεδίων της (β) φάσης του ν.4014/11,τα οποία πρέπει για την διεκπεραίωση της υπαγωγής του ν.4014/11 να υποβληθούν εντός της προθεσμίας υπαγωγής που προβλέπεται στον ν.4178/13, δηλαδή έως 6/2/2015.
Στην περίπτωση αυτή, που θα διεκπεραιώσουμε την υπαγωγή του ν.4014/11 σύμφωνα με τα παραπάνω, χωρίς να την μεταφέρουμε-υπαγάγουμε στον ν.4178/13,οφείλουμε να έχουμε επίγνωση της νομικής κατάστασης που θα έχει δημιουργηθεί στο ακίνητο, δηλαδή
Α)Για τα αυθαίρετα αυτά ισχύει
i) αναστολή επιβολής κυρώσεων για τα υπόλοιπα 28 χρόνια
(παρ.1α και 11 του αρθ.24 του ν.4014/11)
ii) διαγραφή βεβαιωμένων προστίμων αυθαιρέτων
(παρ.8 του αρθ.30 του ν.4178/13) και
iii) διαγραφή βεβαιωμένων ασφαλιστικών εισφορών
(Ι.Κ.Α. κ.λ.π.),φόρων, τελών και προστίμων
(παρ.8 του αρθ.24 του ν.4178/13)
Β)Τα αυθαίρετα αυτά, υπόκεινται σε ασφυκτικούς
περιορισμούς και απαγορεύσεις, με την σαφέστατη εφαρμοστική διάταξη του εδαφ.(β)της παρ.4 του αρθ.4 της Υ.Α.2254/13.
¨Σε κάθε περίπτωση, για την έκδοση πράξεων υπαγωγής ,ή, την έκδοση βεβαιώσεων, υποβάλλεται αίτημα μέσω του πληροφοριακού συστήματος, για την μεταφορά των στοιχείων της δήλωσης, και, την έκδοση πράξεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4178/2013 και, κατά ειδικότερα που ορίζονται στην παρούσα.¨
Κατά συνέπεια
i) Δεν μπορούν να είναι αντικείμενο δικαιοπραξιών
μεταβίβασης η σύστασης εμπράγματου δικαιώματος.
Αυτό προκύπτει κατ αρχήν από την διάταξη της
παρ.2ζ του αρθ.1 του ν.4178/13
¨ζ) που έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου ή έχει καταβληθεί ποσοστό 30% του συνολικού ποσού προστίμου ή του σχετικού παραβόλου, εφόσον ορίζεται κατά τις διατάξεις του παρόντος και κατά τις διατάξεις του ν. 4014/2011 και υπό τις προϋποθέσεις του παρόντος νόμου (Α΄ 209)¨
ii)Δεν μπορούν να εκδοθούν γι αυτά διοικητικες πράξεις
και βεβαιώσεις
- παρ. 2,3,7,του αρθ.24 του ν.4178/13
- παρ. 4,5,6,12,13,του αρθ.25 του ν.4178/13
Γ) Τέλος, στερούνται της δυνατότητας να αποκτήσουν τίτλο
¨εξαίρεσης από την κατεδάφιση¨ των κατηγοριών 1,2,3,4,
του αρθ.9 του ν.4178/13.
2)Μη εκκρεμείς υποθέσεις του ν.4014/11 εντος του ν.4178/13
α)Σε περίπτωση εκούσιας μεταφοράς-υπαγωγής της παραπάνω υπόθεσης στον ν.4178/13,η διάταξη εισόδου στο ν.4178/13 είναι η παρ.2 του αρθ.4 της Υ.Α.2254/13,δηλ.
¨2.Δηλώσεις που έχουν υπαχθεί και ολοκληρωθεί, κατά τις διατάξεις του ν.4014/2011,υπάγονται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου στις διατάξεις του Ν.4178/2013, μέχρι και την καταληκτική ημερομηνία που προβλέπεται.¨
β)Η διάκριση, ολοκληρωμένη-μη ολοκληρωμένη υπαγωγή του ν.4014/2011, στο αρθ.4 της Υ.Α.2254/13, είναι η αντίστοιχη της διάκρισης μη εκκρεμής-εκκρεμής υπόθεση της παρ.3 του αρθ.30 του ν.4178/2013.
Η παράγραφος αυτή βέβαια αναφέρεται γενικά, σε εκκρεμείς υποθέσεις όλων των προγενέστερων διατάξεων που ρύθμιζαν αυθαίρετα και όχι μόνο του ν.4014/2011 .
3)Εκκρεμείς υποθέσεις του ν.4014/11 εντός του ν.4178/13
α) Υπαγωγές στον ν.4014/11 για τις οποίες έως την δημοσίευση του ν.4178/13 δεν έχει εξοφληθεί το σύνολο του ενιαίου ειδικού προστίμου, θεωρούνται εκκρεμείς υποθέσεις σύμφωνα με το αρθ.30 του ν.4178/2013,ασχέτως αν έχουν υποβληθεί η όχι τα δικαιολογητικά στοιχεία και
σχεδία της (β) φάσης του ν.4014/11,και ως εκ τούτου πρέπει υποχρεωτικά να μεταφερθούν-υπαχθούν στο ν.4178/2013 για να διεκπεραιωθούν.
β) Η διάταξη εισόδου στο ν.4178/13 των παραπάνω υποθέσεων, είναι η παρ.3 του αρθ.4 της Υ.Α.2254/13,δηλ.
¨3. Δηλώσεις που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.4014/2011,και δεν έχουν ολοκληρωθεί, υπάγονται στις διατάξεις του Ν.4178/4014 προκειμένου να ολοκληρωθούν.¨
ολα αυτα τα σεντονια για να δωσουμε απαντηση στο τι γινεται με τις δηλωσεις του 4014?
θεε και κυριε...
Φίλε Χάρη, σχετικά με την παράταση υποβολής δικαιολογητικών των δηλώσεων του Ν.4014/11 οριστικής υποβολής έκανα ένα ερώτημα στο κεντρικό ΤΕΕ που διαχειρίζεται το σύστημα των δηλώσεων.
Ερώτηση:
Για τις οριστικες υπαγωγες του Ν.4014 (2011), η υποβολή στο σύστημα των σχεδίων και όλων των λοιπών δικαιολογητικών - στοιχείων πήρανε παράταση ως το τέλος ισχύος του Ν.4178 (2013) ή ισχύει κάτι διαφορετικό ?
Απάντηση:
Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, πράγματι ισχύει αυτό, εφόσον υλοποιηθεί η μεταφορά τους στο νέο νόμο. Ειδικότερα, ακολουθούν τις προθεσμίες του νέου νόμου, δηλαδή 6 μήνες από την ολοκλήρωση της μετάβασης και σε κάθε περίπτωση μέχρι και την 06/02/2015.
(Σημ: Σε οριστικές δηλώσεις ν. 4014/2011 μπορεί να ολοκληρωθεί η εισαγωγή αρχείων μέχρι να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα μεταφοράς στο νέο νόμο, ώστε να μην υπάρχει εκκρεμότητα από πλευράς μηχανικού)
Γενικότερα, να έχετε υπόψη σας:
Σχετικά με τις νέες διαδικασίες όσον αφορά τις δηλώσεις του ν. 4014/2011, δείτε το άρθρο 30 του Ν. 4178/2013 και το άρθρο 4 της ΥΑ 2254/2013
Μετά τη δημοσίευση της παραπάνω ΥΑ δεν είναι εφικτή η τροποποίηση των δηλώσεων του ν. 4014/2011 καθώς και η έκδοση πράξεων περαίωσης της υπαγωγής μέσω του 4014/2011, εφόσον αυτές δεν είχαν ήδη εκδοθεί.
Στο νέο ηλεκτρονικό σύστημα του Ν 4178/13 εμφανίζονται οι δηλώσεις αυθαιρέτων του Ν 4014/2011 και παρέχεται σε αυτές (ανεξαρτήτως κατάστασης δήλωσης) η δυνατότητα επισύναψης σχεδίων και λοιπών αρχείων, ενημέρωσης των πληρωμών και έκδοσης των υπαρχόντων αναφορών ένταξης.
Αυτά θα ισχύουν μέχρι να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα μετάβασης στο νέο νόμο, που αναμένεται εντός προθεσμίας 30 ημερών από τη δημοσίευση της παραπάνω Υπουργικής Απόφασης (βλ. άρθρο 4, παρ. 5 της υπουργικής απόφασης).
Μετά την υλοποίηση της μεταφοράς τους (μέσω υποβολής σχετικού ηλεκτρονικού αιτήματος από το μηχανικό και καταβολής ποσοστού ανταπόδοσης ΤΕΕ επί του παραβόλου), θα είναι επεξεργάσιμες και, όσον αφορά την υποβολή των δικαιολογητικών, θα ακολουθήσουν τις προθεσμίες του νέου νόμου, δηλαδή κατά την εξουσιοδότηση του νόμου, 6 μήνες από την υπαγωγή και σε κάθε περίπτωση μέχρι και την 06/02/2015.
Οι δηλώσεις θα μεταφέρονται ως έχουν ως προς τα δηλωθέντα στοιχεία, τις πληρωμές τους (παράβολα, πρόστιμα) και τυχόν αρχεία που έχουν επισυναφθεί και θα συμπληρώνονται όπου απαιτείται από τον μηχανικό.
Μέχρι στιγμής προκύπτει ότι υποχρέωση μεταφοράς στο νέο νόμο έχουν όλες οι δηλώσεις του ν. 4014/2011 για τις οποίες εκδίδεται βεβαίωση μεταβίβασης σύμφωνα με το νόμο 4178/2013, ανεξάρτητα από το στάδιο στο οποίο βρίσκονται (βλ. παρ. 8α άρθρου 4 της ΥΑ 2254), καθώς επίσης και εκκρεμείς υποθέσεις όπως αρχικές υποβολές, προσωρινές υπαγωγές ή και ολοκληρωμένες υπαγωγές χωρίς σχέδια.
Εκτός της υποχρέωσης μεταφοράς, η ένταξη στο νέο νόμο επιφέρει ευνοϊκότερες συνθήκες αντιμετώπισης σε πολλές ομάδες αυθαίρετων κατασκευών (π.χ. οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση) και θωρακίζει το ακίνητο με νέα ισχυρή πράξη περαίωσης.
Εάν προκύψει κάποια διαφοροποίηση όσο αφορά τις παραπάνω περιγραφόμενες διαδικασίες, θα εκδοθεί σχετική ανακοίνωση.