win2: Πρόγραμμα excel για οικοδομικές άδειες και εγκρίσεις εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας
    • ΤΣΜΕΔΕ: Δικαίωμα υπαγωγής σε κατώτερη της υποχρεωτικής ασφαλιστική κατηγορία

      Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ.69/Α΄/02.07.2015 ο Ν.4331/2015, σύμφωνα με τον οποίο μας δίνετε το δικαίωμα υπαγωγής σε κατώτερη της υποχρεωτικής ασφαλιστική κατηγορία.

      Δύο παρατηρήσεις:
      1) "Από 1.1.2017 οι ανωτέρω ασφαλισμένοι καταβάλλουν προς τους Τομείς του ΕΤΑΑ, πέραν της προβλεπόμενης από την ισχύουσα νομοθεσία ασφαλιστικής εισφοράς και την προβλεπόμενη από την §14 του άρθρου 44 του Ν.3986/2011, όπως ισχύει, πρόσθετη εισφορά."

      2) "Οι αναδρομικές οφειλές εισφορών των μέχρι 31.12.1992, καθώς και των από 1.1.1993 ασφαλισμένων προς τους Τομείς του ΕΤΑΑ, που αφορούν το χρονικό διάστημα από 01.07.2011 μέχρι 31.12.2014 και έχουν προκύψει από την επιβολή της προβλεπόμενης πρόσθετης εισφοράς της §14 του άρθρου 44 του Ν.3986/2011, όπως ισχύει, καθώς και λόγω της υποχρεωτικής μετάταξης σε ανώτερη ασφαλιστική κατηγορία, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την §15 του άρθρου 44 του Ν.3986/2011, αντίστοιχα, καταβάλλονται σε ισόποσες δόσεις, χωρίς την επιβολή των προβλεπόμενων ποινών λόγω καθυστέρησης εξόφλησής τους.
      Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μετά από γνώμη του Δ.Σ. του ΕΤΑΑ, καθορίζεται ο αριθμός των δόσεων, ο χρόνος και ο τρόπος καταβολής τους, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της ρύθμισης της παρούσας παραγράφου."


      Με λίγα λόγια οι αυξήσεις στις εισφορές από 01.07.2011 δεν διαγράφονται, δεν τις ξεχνούμε.
      Το μόνο που κάνουμε είναι μετάθεση του προβλήματος στο μέλλον.
      Μετά από δύο χρόνια με μειωμένες ασφαλιστικές εισφορές τι κάνουμε;

      Το καυτό θέμα του ασφαλιστικού πρέπει να ανοίξει ΕΔΩ και τώρα!
      Επειδή δεν θέλουν να κάνουν μειώσεις στις συντάξεις ή ό,τι άλλο πρέπει οι ασφαλιστικές εισφορές να είναι στα ύψη;
      Σχόλια 26 Σχόλια
      1. Το Αβατάριο του μέλους asak
        asak -
        Το ερώτημα σου εύλογο και η απάντησή του είναι μέσα στα λόγια σου.
        Στο δια ταύτα τι προτείνεις για το σήμερα. Να το μεταθέσουμε ελπίζοντας το επιθυμητό για το μέλλον?
      1. Το Αβατάριο του μέλους Xάρης
        Xάρης -
        Όπως έγραψα στην αρχική μου ανάρτηση αυτό που προτείνω είναι να ανοίξει η συζήτηση για το ασφαλιστικό ΕΔΩ και ΤΩΡΑ.

        Οι αρχές στις οποίες πρέπει αν βασίζεται η όποια λύση πρέπει κατά τη γνώμη να είναι:
        1) δικαιοσύνη,
        2) ισονομία,
        3) αλληλεγγύη
      1. Το Αβατάριο του μέλους geomech
        geomech -
        Σήμερα 21/07 κοινοποιήθηκε και η εγκύκλιος συνάδελφοι "Οδηγίες για την επιλογή κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας από ασφαλισμένους του ΕΤΑ"
        Αριθ. πρωτ.: Φ.10043/οικ.32742/811/17.7.2015 Γνωστοποίηση διατάξεων του άρθρου 39 του ν.4331/2015 – Επιλογή κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας από ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ

        http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/24634
      1. Το Αβατάριο του μέλους Xάρης
        Xάρης -
        Σε αναμονή λοιπόν της ηλεκτρονικής διαδικασίας αίτησης στο www.tsmede.gr.

        Υποθέτω ότι θα γίνεται και ηλεκτρονικά η αίτηση όπως συνέβη με τον Ν.4321/15, προκειμένου να μη δημιουργούνται ατελείωτες ουρές στα υποκαταστήματα του ΤΣΜΕΔΕ.
      1. Το Αβατάριο του μέλους asak
        asak -
        Μην είσαι και τόσο σίγουρος για την ηλεκτρονική υπηρεσία. Από όσο αντιλαμβάνομαι δεν είναι και τόσο επιθυμητό αυτό από το ΤΣΜΕΔΕ. Αν πράγματι υπήρχε δικαιοσύνη και ισονομία σ' αυτή τη χώρα θα το είχαν κάνει πολύ νωρίτερα όπως και με υπόλοιπα ταμεία.
      1. Το Αβατάριο του μέλους P.A.
        P.A. -
        Καλημέρα. Μήπως μπορεί κάποιος που γνωρίζει να δημιουργήσει ένα νήμα και να εξηγήσει τι ακριβώς γίνεται με την δυνατότητα υπαγωγής σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία?

        Μειώνονται οι εισφορές? Μειώνεται η σύνταξη που θα λάβεις? Πώς συνδέεται η υπαγωγή σε χαμηλότερη ασφαλιστική κατηγορία με τις αναδρομικές εισφορές από το 2011?

        Καλή ακούγεται η χαμηλώτερη ασφαλιστική κατηγορία αλλά τι γίνεται στο μέλλον?

        Δεν έχω καταλάβει.
      1. Το Αβατάριο του μέλους Xάρης
        Xάρης -
        Οι εισφορές μειώνονται αφού οι εισφορές είναι συνδεδεμένες με την ασφαλιστική κατηγορία.
        Π.χ. εγώ που είμαι μετά το 1993 ("νέος") ασφαλισμένος με 22 έτη ασφάλισης και θα έπρεπε να πληρώσω ~6.000€/έτος (3η ασφαλιστική κατηγορία), τώρα θα πληρώσω ~4.000€/έτος (1η ασφαλιστική κατηγορία) .

        Αυτό θα ισχύει μόνο για το 2015 και το 2016. Από το 2017 επανερχόμαστε σ' αυτά που ξέραμε.

        Για τα αναδρομικά από τον Ιούλιο του 2011 δεν ξέρω τι θα γίνει. Αν δηλαδή θα μας τα χρεώσουν τώρα ή θα πάρουν κι αυτά αναβολή.

        Η σύνταξη μειώνεται καθότι η σύνταξη συνδέεται πλέον με το τι έχεις πληρώσει ως ασφαλιστικές εισφορές στη διάρκεια του εργασιακού σου βίου. Αυτή η σύνδεση ισχύει, αν δεν κάνω λάθος, για τις εισφορές που θα πληρωθούν από 01.01.2015.

        Η όλη κατάσταση είναι μια μετάθεση του προβλήματος στο μέλλον. Πάγια τακτική όλων των ελληνικών κυβερνήσεων μέχρι σήμερα.

        Γενικώς, το ασφαλιστικό με την υπογεννητικότητα, τη μετανάστευση, την ανεργία, την εισφοροδιαφυγή, τις πρόωρες συντάξεις, τις υπέρογκες και άδικες συντάξεις για ορισμένους προνομιούχους, ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ!

        Η μείωση των συντάξεων κατά 30% που ζητά η δρακουλέσκου δεν είναι παράλογη.
        Παράλληλα όμως θα πρέπει να μειωθεί και ο ΦΠΑ, ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, οι συντελεστές φορολόγησης, οι ασφαλιστικές εισφορές, να καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ και πολλά άλλα.
        Αν γίνου όλα αυτά όσον αφορά τη φορολόγηση, τότε η αγοραστική δύναμη των συνταξιούχων δεν θα μειωθεί κι αυτό είναι το ζητούμενο.
      1. Το Αβατάριο του μέλους asak
        asak -
        Η σύνδεση της σύνταξης αναλογικά με τις ασφαλιστικές εισφορές που έχει δώσει κάποιος στον εργασιακό του βίο το οποίο βέβαια ισχύει για τις εισφορές από 01.01.15 είναι για μένα το σωστότερο μέτρο για μία κοινωνία δικαίου που όλοι επιθυμούμε.
        Τώρα η μείωση των συντάξεων όχι μόνο παράλογη δεν είναι αλλά και επιτακτική κατά τη γνώμη μου. Παράλογο βέβαια θα ήταν να γίνει οριζόντια περικοπή στο 30% αυτών και το δικαιολογώ: :Διαφορετική αγοραστική δύναμη έχει ένας συνταξιούχος των Χ € ως μοναδική πηγή εισοδήματος και διαφορετική ένας των Χ € πάλι αλλά να είναι και κάτοχος 10 ακινήτων που τα εκμεταλλεύεται ή με σύζυγο με εισοδήματα από ενεργή δραστηριότητα, τη στιγμή μάλιστα που η Χ αυτή αυτή δεν έχει προκύψει αναλογικά από αντίστοιχες εισφορές. Συνεπώς η περικοπή των συντάξεων θα πρέπει να γίνει συναρτήσει του οικογενειακού εισοδήματος και την κατοχή ακίνητης περιουσίας.
        Όσο για τις πρόωρες συντάξεις και τις πέρα από της μιας σύνταξης, ουδείς λόγος.

        Συμφωνώ απόλυτα με τη μείωση του ΦΠΑ ή ακόμα και κατάργηση του σε ορισμένες περιπτώσεις, σταδιακή μείωση της φορολογίας έως πολύ χαμηλή, μείωση ή καλύτερα αποδέσμευση της υποχρέωσης για ασφαλιστικές εισφορές που πηγαίνουν για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στο κράτος, υποχρεωτική όμως σε άλλο φορέα και φυσικά η σύνδεση της σύνταξης αναλογικά με τις ασφαλιστικές εισφορές.

        Διαφωνώ με τη μείωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης, ειδικά σήμερα που ακόμα δεν υπάρχει ισορροπία στην ελληνική κοινωνία με εναλλακτικές μορφές ενέργειας, όπως επίσης διαφωνώ με την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, που πιστεύω ότι μελλοντικά ίσως θα πρέπει να είναι ο μοναδικός φόρος που να φέρνει έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό, αρκεί, αυτός ο φόρος να μην είναι τόσο απλοϊκός όπως ισχύει σήμερα αλλά να είναι συνδεδεμένος με πολλούς αντικειμενικούς παράγοντες που συνθέτουν την εμπορική αξία και την εμπορικότητα ενός ακινήτου.
      1. Το Αβατάριο του μέλους Xάρης
        Xάρης -
        Αν το ύψος της σύνταξης συνδεθεί με το οικογενειακό εισόδημα ή το εισόδημα από π.χ. εκμετάλλευση ακινήτων θα οδηγηθούμε σε:
        1) εικονικά διαζύγια και
        2) μεταβιβάσεις περιουσιακών στοιχείων σε συζύγους, παιδιά κ.λπ.
        Άλλωστε, κάτι τέτοιο είναι αντίθετο και με το επιθυμητό από εσένα και εμένα της αναλογικότητας της σύνταξης προς τις εισφορές.
        Η αλληλεγγύη επιδεικνύεται και ο τρόπος αναδιανομής του εισοδήματος επιτυγχάνεται μέσα από την άμεση φορολογία.
        Η οποία άμεση φορολογία θα έπρεπε να γίνεται στο οικογενειακό και όχι στο ατομικό εισόδημα ώστε να ωθούνται οι πολίτες στο να παντρεύονται. Και βεβαίως στο να υπάρχουν αφορολόγητα για τα ανήλικα/προστατευόμενα παιδιά ώστε να ωθούνται οι πολίτες να τεκνοποιούν.

        Το πετρέλαιο θέρμανσης καλύπτει μία από τις ζωτικές ανάγκες του ανθρώπου. Ως τέτοιο προϊόν οφείλει να είναι προσιτό απ' όλους.
        Εξάλλου, υπάρχουν πολλές περιοχές της χώρας που δεν καλύπτονται από το υπάρχον δίκτυο αερίου. Και εκεί όμως που υπάρχει δίκτυο αερίου, υπάρχουν οικοδομές στις οποίες δεν είναι δυνατή η εγκατάσταση αερίου.
        Η δε επιλογή θέρμανσης με αντλία θερμότητας (βέλτιστη επιλογή) είναι μια επιλογή με πολύ υψηλό αρχικό κόστος επένδυσης στο οποίο δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν τα περισσότερα νοικοκυριά. Αν μπορούσαν θα το είχαν ήδη πράξει. Αντιθέτως οδηγηθήκαμε σε χρήση τζακιών χαμηλής απόδοσης, λεβήτων ξύλου και πέλετ, κλιματιστικών και θερμοπομπών, ακόμα και μαγκαλιών με αποτέλεσμα επιβάρυνση του περιβάλλοντος και ακόμα και θανάτους από δυστυχήματα.

        Όσον αφορά τον ΕΝΦΙΑ είναι φόρος κεφαλαίου και όχι εισοδήματος. Συνεπώς δεν είναι ανάλογος της οικονομικής δυνατότητας των πολιτών διότι το περιουσιακό στοιχείο δεν σημαίνει αναγκαστικά και έσοδα απ' αυτό.
        Υπάρχουν δε περιπτώσεις, π.χ. ξενοδοχεία, σταθμοί αυτοκινήτων κ.ά., όπου ο ΕΝΦΙΑ έχει οδηγήσει σε καταστροφή του επιχειρηματίες.
        Προσωπικά δεν είμαι κατά ενός φόρου στο κεφάλαιο αρκεί να περιορίζεται στο πραγματικά μεγάλο κεφάλαιο (μένει να καθοριστεί το ύψος του), όπως ήταν παλιότερα ο ΦΜΑΠ.
        Το σκεπτικό μου είναι το εξής: Αν διαθέτω 10.000 στρέμματα παραγωγικής γης και δεν τα καλλιεργώ για τον χ-ψ λόγο, δεν έχω εισόδημα και δεν πληρώνω φόρο. Προκαλώ όμως ζημιά στην οικονομία έχοντας ανεκμετάλλευτο αυτό το περιουσιακό μου στοιχείο. Με τον ΦΜΑΠ θα οδηγηθώ είτε στο να πουλήσω μέρος ή το σύνολο της γης που κατέχω είτε να την εκμεταλλευτώ.
      1. Το Αβατάριο του μέλους asak
        asak -
        Λογικά τα βρίσκω τα παραπάνω. Στην πράξη όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Δημιουργούνται άλλου είδους προβλήματα που δεν είναι της ώρας να αναφερθούμε, σχετικά με εικονικά διαζύγια, μεταβιβάσεις που ανέφερες.
        Είναι μία συζήτηση αυτή βέβαια που κάνουμε περισσότερο πολιτική παρά τεχνοκρατική. Και ως εκ τούτου είναι δύσκολο να αποδώσουμε δικαιοσύνη.

        Συμφωνώ ότι ο ΕΝΦΙΑ είναι φόρος κεφαλαίου, αλλά μη ξεχνάς ότι για να αποκτηθεί ένα ακίνητο υπήρχε εισόδημα. Εκτός εάν είσαι της άποψης ότι το ακίνητο αν υπάρχει διαδοχή δεν θα πρέπει να φορολογείται ή να εντάσσεται στο ΦΜΑΠ.
        Η Ελλάδα για μένα μελλοντικά θα πρέπει να αποτελέσει προορισμό διαμονής των Ευρωπαίων και όχι μόνο κατοίκων, λόγω του κλίματος, της ομορφιάς και του τουρισμού, είτε είναι ενεργοί σε δραστηριότητα είτε συνταξιούχοι . Ως εκ τούτου θα πρέπει να αναθεωρηθούν οι συντελεστές δόμησης σε περιοχές που ενδείκνυται για διαμονή και να αρχίσουμε την εξωστρέφεια της χώρας μας για το σκοπό αυτό. Ένας σημαντικός λόγος για να επιτύχουμε αυτό είναι και η χαμηλή έως μηδενική φορολόγηση των επιχειρήσεων.
        Θεωρώ ότι η πατρίδα μας πληρεί πολλά από το μοντέλο της Florida και ίσως υπερτερεί σε σημεία και γι αυτό πιστεύω ότι η μόνη φορολόγηση πρέπει να γίνεται στην ακίνητη περιουσία και όχι στις επιχειρήσεις όπως ακριβώς συμβαίνει σ' αυτή την πολιτεία. Και όταν λέω επιχειρήσεις εννοώ υπηρεσίες τουρισμού, ιατρική περίθαλψη, εκπαίδευση και εν γένει υπηρεσίες που μπορούν να δραστηριοποιηθούν και να αναπτυχθούν στο καλύτερο για μένα μέρος της Ευρώπης. Ας αφήσουμε την κατασκευή, την τυποποίηση και επεξεργασία τροφίμων και άλλου είδους βαριά βιομηχανία στους εταίρους μας.
        Ως πρώτο μέτρο πάντως θα πρότεινα τη μικρότερη φορολόγηση πρώτης κατοικίας με ταυτόχρονη αύξηση των τετραγωνικών δόμησης ή με απαλλαγή της για κάποια χρόνια του φόρου αυτού (θέλει λίγο σκέψη) προκειμένου να δοθεί κίνητρο για να πάρει μπροστά πάλι ο κλάδος της οικοδομής, που θεωρώ ότι αποτελεί σήμερα το μόνο κινητήριο μοχλό χρήματος αλλά και αποδίδοντας στη χώρα μελλοντικά μία παρακαταθήκη ικανών για τη διαβίωση χώρων που θα θέλει μεθαύριο ο επίδοξος αλλοδαπός αγοραστής να αποκτήσει. Προς Θεού, όχι φορολόγηση πισινών, αντιθέτως κίνητρα για να κατασκευαστούν κι άλλες.

        Βέβαια όλα τα παραπάνω ακούγονται ουτοπικά σε μία χώρα που ακόμα δεν έχει τις βασικές υποδομές πόσο μάλλον για να σχεδιάσει το μέλλον. Σταδιακά, με πολλή δουλειά και με πολιτική βούληση προπάντων πιστεύω ότι θα καταφέρουμε πολλά. Τουλάχιστον να ετοιμάσουμε το έδαφος για τις επόμενες γενεές, τα παιδιά μας.
      1. Το Αβατάριο του μέλους Xάρης
        Xάρης -
        Η κοινωνική δικαιοσύνη που παρεμπιπτόντως όλοι οι πολιτικοί σχηματισμοί επικαλούνται, δεν είναι κάτι αφηρημένο.
        Σαφώς και είναι πολιτική επιλογή η απόδοση η μη αυτής της δικαιοσύνης αλλά είναι κάτι μετρήσιμο και εφαρμόσιμο.

        Επειδή λοιπόν για την απόκτηση ενός ακινήτου έχουν χρησιμοποιηθεί κεφάλαια που έχουν ήδη φορολογηθεί, θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να μην φορολογείται ξανά και ξανά στις μεταβιβάσεις ή απλώς η κατοχή του, εκτός εάν προκύπτει εισόδημα από τη μεταβίβαση.
        Εκτός από ειδικές περιπτώσεις, βλ. ΦΜΑΠ, όπου το συμφέρον μιας δημοκρατικής κοινωνίας επιβάλλει την επιβολή ενός μικρού φόρου επί του μεγάλου κεφαλαίου που κατέχει η μονάδα, το άτομο-πολίτης.

        Οι μόνοι φόροι που θα έπρεπε να επιβάλλονται σε όλα τα ακίνητα είναι κατά τη γνώμη μου οι ανταποδοτικοί φόροι και τέτοιοι είναι οι φόροι που επιβάλλει η δημοτική αρχή και όχι η κεντρική εξουσία.

        Κατά τα άλλα, τα "ουτοπικά" (εντός παρενθέσεως διότι δεν είναι και τόσο ουτοπικά), με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο.
        Για να υπάρξει ανάπτυξη πρέπει να υπάρξουν επενδύσεις. Εκτός εάν εφαρμόσουμε το γνωστό μοντέλο "ανάπτυξη διά της αύξησης της κατανάλωσης, αύξησης που θα προέλθει από την κυκλοφορία δανεικού χρήματος".
        Για να υπάρξουν επενδύσεις θα πρέπει να υπάρχουν κίνητρα.
        Ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα είναι η χαμηλή φορολογία και ακόμα περισσότερο η σταθερότητα στο φορολογικό καθεστώς.
        Σήμερα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, γι αυτό άλλωστε φεύγουν από τη χώρα και επενδύσεις που είχαν γίνει εδώ από Έλληνες.
      1. Το Αβατάριο του μέλους asak
        asak -
        Τελικά βρήκαμε κάτι στο οποίο διαφωνούμε. Αν και θιγόμενος από τον ΕΝΦΙΑ θεωρώ, σε αντίθεση με σένα, ότι είναι ο μοναδικός φόρος που "ταιριάζει" στην Ελλάδα.

        Και βέβαια συμφωνώ ότι πρέπει να είναι ανταποδοτικός. Ας τον εφαρμόζει η κεντρική εξουσία, αρκεί τα έσοδα να πηγαίνουν στους κατά τόπους Δήμους και να είναι ανταποδοτικότατος. Βέβαια όταν μιλώ για ΕΝΦΙΑ δεν περιγράφω τη σημερινή του μορφή, αλλά ένα μελλοντικό ΕΝΦΙΑ, ώριμο με πολλές παραμέτρους προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα των πόλεων και της υπαίθρου αυτής της χώρας, που θα αντικαταστήσει σαφέστατα και τους δημοτικούς φόρους.

        Είμαι και γω αντίθετος σε κάθε φόρο που συγκεντρώνεται στην κεντρική εξουσία και αποδίδεται κατά το δοκούν της εκάστοτε κυβερνητικής παράταξης για να κάνει δήθεν κοινωνική πολιτική, ενώ στην πραγματικότητα κάνει μόνο κομματική πολιτική όπως συμβαίνει εξάλλου τόσα χρόνια στην Ελλάδα.
      1. Το Αβατάριο του μέλους Xάρης
        Xάρης -
        Θα πρέπει όμως να λάβουμε υπόψη μας ότι ήδη υπάρχει ανταποδοτικός φόρος για τα ακίνητα και αυτός είναι ο δημοτικός φόρος.
        Προς τι λοιπόν ο ΕΝΦΙΑ ο οποίος επιπλέον δεν εισπράττεται υπέρ του δήμου του ακινήτου;

        Προφανώς ο ΕΝΦΙΑ δεν είναι ανταποδοτικός.
        Προφανώς ο ΕΝΦΙΑ καθιερώθηκε για να καλύψει χρηματοδοτικά κενά του προϋπολογισμού και για να καλύψει την αδυναμία του κράτους να περιορίσει τα έξοδά του αλλά και να αντιμετωπίσει την φοροδιαφυγή.
        Η φορολόγηση των ακινήτων ήταν και είναι η εύκολη λύση για το ελληνικό κράτος προκειμένου να γεμίσει τα ταμεία του με όσα του λείπουν.

        Για τους παραπάνω λόγους αλλά κυρίως διότι ο ΕΝΦΙΑ είναι φόρος κεφαλαίου που βαρύνει όλους, όχι μόνο τους μεγαλοκεφαλαιούχους, τιμωρεί θα έλεγα όποιον έκανε συνετή διαχείριση στα οικονομικά του και επένδυσε τους κόπους της ζωής του σε ένα ακίνητο για να στεγάσει την οικογένειά του αντί να τα φάει στα μπουζούκια, στον τζόγο και στις πουτ@νες.
      1. Το Αβατάριο του μέλους P.A.
        P.A. -
        Αν έχω καταλάβει καλά έχω το δικαίωμα

        1) αποκλειστικά για το έτος 2015 και 2016 να υπαχθώ στην 1η κατηγορία ή η υπαγωγή μου θα ισχύει στο διηνεκές επηρεάζοντας ανάλογα και την σύνταξή μου?

        2) Από το 2017 επανέρχομαι αυτομάτως στην κατηγορία που είμαι σήμερα?

        3) Ποιά είναι η λογική πίσω από αυτήν την δυνατότητα που μας δίνεται?

        Ευχαριστώ
      1. Το Αβατάριο του μέλους asak
        asak -
        # Χάρης
        Νομίζω ότι τελικά συμφωνούμε. Εσύ θέλεις ένα φόρο που να λέγεται δημοτικός και να τιμωρεί δεν ξέρω τον Δήμο ??? :-) και εγώ ένα ενιαίο φόρο που να αντιστοιχεί σε ακίνητα και να καταργεί οποιουσδήποτε άλλους που πηγαίνουν για τη λειτουργία γενικά του κράτους. Παραδείγματα πάμπολα. Π.χ. Γιατί εγώ να πληρώνω για τα ΜΜΜ της Αττικής αφού κατοικώ σε Νομό που τα αντίστοιχα μέσα είναι ιδιωτικά. Γιατί κάποιος να πληρώνει το ίδιο με εμένα για τα Δημόσια Πανεπιστήμια που τα έχω στην πόλη μου ενώ αυτός χρειάζεται να ταξιδέψει με καράβι. Ακόμα και στον ίδιο Δήμο, γιατί να πληρώνει τα ίδια κάποιος για τον καθαρισμό μιας πλατείας που είναι απέναντί του με έναν άλλο που δεν έχει καθόλου πλατείες ή σχολεία κοντά του.....κλπ κλπ.
        Δηλ. επιθυμώ ένα ενιαίο φόρο, που θα βαραίνει τα ακίνητα, θα είναι ανταποδοτικός στο Δήμο που βρίσκεται για τις πάσης φύσεως δημόσιες υπηρεσίες που χρειάζονται για την εύρυθμη λειτουργία του. Εννοείται ότι Ο ΦΠΑ των επιχειρήσεων θα πηγαίνει εξολοκλήρου στους Δήμους. Έτσι μπορούμε να καταστήσουμε τον Ενφια ή όπως αλλιώς θες να τον αποκαλούμε σ' ένα δυναμικό φόρο που αναλόγως την ανάπτυξη της περιοχής - Δήμου να αναπροσαρμόζεται σε ετήσια βάση.

        # P.A.
        1) Έτσι ακριβώς είναι. Τώρα αν επηρεάσει τις συντάξεις, νομίζω ναι, αλλά δυστυχώς το μέλλον μας επιφυλάσσει κι άλλα πολλά.
        2) Υποθέτω πως Ναι
        3)Υποθέτω πως είναι η οικονομική κρίση αλλά και με μία υποψία μήπως ωθήσουν κάποιους για τα χρόνια αυτά να συμπληρώσουν την μελλοντική τους σύνταξη από μία ιδιωτική ασφάλιση. Ίσως να είναι και ο πρόδρομος αυτής. Ποιος ξέρει?
      1. Το Αβατάριο του μέλους ASPYR
        ASPYR -
        Καλησπέρα σε όλους,
        όπως κατάλαβα διαβάζοντας τον Ν.4321/2015 ΦΕΚ 32Α (το κατέβασα από εδώ)
        και κυρίως από την ΕγκΥΠΕΚΑΑ Φ.10043/οικ.32742/811/17.7.2015 από εδώ:

        Για όσους δεν χρωστάνε ή έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους μέχρι το τέλος του 2014, αλλά και για το 1ο εξ. του 2015:
        υπάρχει η δυνατότητα υπαγωγής στην αμέσως κατώτερη κατηγορία για το 2016, ή κατόπιν διευκρίνησης και για το 2015, όπου στην περίπτωση που μέρος του ποσού έχει πληρωθεί, τότε επανυπολογίζεται με τις νέες οφειλές κ συμψηφίζεται. Από το 2017 επανέρχεσαι στην κατηγορία στην οποία θα ήσουν έτσι κ αλλιώς αν δεν είχες κάνει οποιαδήποτε ρύθμιση.
        Τα νέα ποσά επηρεάζουν την σύνταξη όπως αναφέρεται.

        Ερώτηση:
        Μπήκα στο e-tsmede για να υποβάλω αίτηση αλλά υπάρχει κάποιο πρόβλημα και δεν παίρνει τα στοιχεία μου, κ φυσικά στο ΤΣΜΕΔΕ Κ. Μακεδονίας δεν απαντάνε στα τηλέφωνα.
        Επειδή λοιπόν προς το παρόν δεν μπορώ να προχωρήσω την διαδικασία, θα ήθελα να ρωτήσω κάποιον που το έκανε:
        - η αίτηση είναι διαθέσιμη μέσω του e-tsmede; ή πρέπει να την βρω κάπου αλλού;
        - είναι η ίδια αίτηση αν ζητήσεις ρύθμιση και για το 2015 και για το 2016;

        Ευχαριστώ
      1. Το Αβατάριο του μέλους Xάρης
        Xάρης -
        Έχεις λάβει κωδικούς από το ΤΣΜΕΔΕ;
      1. Το Αβατάριο του μέλους ASPYR
        ASPYR -
        Για το e-tsmede ναι. Σε περίπτωση που θυμόμουν λάθος τα στοιχεία μου ζήτησα ανάκτηση κωδικού, τον οποίο μου έστειλαν και πάλι, αλλά εξακολουθώ να μην μπορώ να μπω στο σύστημα.
      1. Το Αβατάριο του μέλους Xάρης
        Xάρης -
        Μήπως επειδή ζήτησες ανάκτηση κωδικού απαιτείται να πας πάλι από τα γραφεία του ΤΣΜΕΔΕ;

        Η αίτηση για την επιλογή κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας δεν είναι ακόμα διαθέσιμη στο tsmede.gr.

        Διαθέσιμη είναι μόνο η αίτηση για διακανονισμό οφειλών. Η σχετική προθεσμία για τη ρύθμιση οφειλών λήγει στις 31.07.2015
      1. Το Αβατάριο του μέλους P.A.
        P.A. -
        Ρύθμιση Οφειλών ----> 4321
        Υπαγωγή σε χαμηλότερη βαθμίδα -------> 4331

        Σήμερα που μίλησα με ΤΣΜΕΔΕ με πληροφόρησαν ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υπαγωγή σε χαμηλότερη βαθμίδα δεν λειτουργεί ακόμα.

        Μήπως ''μπήκες'' στην φόρμα αίτησης ρύθμισης οφειλών που δεν έχει σχέση με την υπαγωγή σε χαμηλότερη βαθμίδα ?
    • Συζητήσεις: Πρόσφατες Αναρτήσεις

      Xάρης

      Υπολογισμός αμοιβών για αναθεώρηση οικοδομικής αδείας

      Αλλαγή χρήσης γίνεται σε οικοδομική άδεια που δεν είναι σε ισχύ (έχει κλείσει).

      Xάρης 27.03.2024, 22:17 Μεταφορά στην τελευταία ανάρτηση
      Xάρης

      Υποχρέωση κατασκευής ανελκυστήρα/ων στο ΝΟΚ

      Οι κατοικίες των δύο ορόφων είναι ανεξάρτητες;
      Επικοινωνούν με κάποιον τρόπο, π.χ.

      Xάρης 27.03.2024, 22:13 Μεταφορά στην τελευταία ανάρτηση
      a.theologitis

      ΝΟΚ άρθρο 14 προ του 1985 - πλάγια απόσταση

      Περιοχή προ του 1985- ΝΟΚ άρ.14 παρ.1.β)

      "όταν στο κοινό πλάγιο όριο όμορων οικοπέδων υπάρχει κτίσμα

      a.theologitis 26.03.2024, 19:56 Μεταφορά στην τελευταία ανάρτηση
      alex1959

      Υπολογισμός αμοιβών για αναθεώρηση οικοδομικής αδείας

      Είμαι νέα μηχανικός (μισθωτή) και θα ήθελα τα φώτα σας.
      Κάνω αναθεώρηση έντυπης

      alex1959 26.03.2024, 17:06 Μεταφορά στην τελευταία ανάρτηση
      Aggelos_K

      Υποχρέωση κατασκευής ανελκυστήρα/ων στο ΝΟΚ

      Σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση. Στον Κτιριοδομικό, αρ. 30 παρ. 1 αναφέρεται

      Aggelos_K 23.03.2024, 12:45 Μεταφορά στην τελευταία ανάρτηση
      Xάρης

      Υποχρέωση κατασκευής ανελκυστήρα/ων στο ΝΟΚ

      Εξασφαλίζεται η οριζόντια και κατακόρυφη, αυτόνομη και ασφαλής προσπέλαση από ΑμεΑ

      Xάρης 22.03.2024, 22:53 Μεταφορά στην τελευταία ανάρτηση
    • Διαφήμιση win2.gr

      διαφήμιση win2
    • Προσεχή Συνέδρια, Ημερίδες κ.λπ.